چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1083594
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
بی

حوزه / امام جمعه کاشان با طرح این سؤال که شهید آیت الله سلیمانی به کدامین گناه کشته شد؟ گفت: این مرد خلیق و خوش اخلاق علیرغم سن بالایی که داشت مانند یک چریک و جوان در بسیاری از روستاهای کاشان برای رفع مشکل مردم حضور پیدا کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر برگزار شد، بر لزوم کمک به تکمیل مصلای کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: ستاد نماز جمعه کاشان با بهره‌مندی از کمک خیرین نسبت به تکمیل مصلای نماز جمعه فعال‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ضمن گرامی داشت سالروز عملیات بیت المقدس، خاطرنشان کرد: دستاوردهای این عملیات که باعث شد بعد از ۵۷۶ روز خرمشهر از دست اشغالگران آزادشود را باید در کلاس‌های جنگ دنیا تدریس کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه دستاوردهای عملیات بیت المقدس را در رویارویی قدرت‌های بزرگ دنیا در منطقه مشاهده می‌کنیم، گفت: زیر دریایی فلوریدای هسته‌ای آمریکا که به‌روزترین زیر دریایی‌های دنیا است با هشدار نیروهای مسلح کشورمان در خلیج فارس باعث شد تا از روی آب عبور کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه توانمندی جمهوری اسلامی ایران موشک‌هایش نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به خاطر توانمندی در عرصه‌های مختلف باعث شده تا اسرائیل قدرت بازدارندگی خودش را در منطقه از دست بدهد.

وی ضمن گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: کارگر به قدری از نظر اسلام ارزشمند است که پیامبر اکرم(ص) با بوسه زدن بر دست سخت و زبر سعد انصاری فرمودند، این دستی است که آتش آن را نمی‌سوزاند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل از کار و کارگر، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند، هرکس مشغول هرکاری اعم از علم آموزی، مدیریت، تولید و استاد حوزه و دانشگاه و یا اینکه یک مدیر موفق، باشد، یک نوع کارگر است.

امام جمعه کاشان، شغل کارگری در واحدهای تولیدی را ستون فقرات جنگ اقتصادی دانست و گفت: به همین مناسبت روز یک شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مراسم کنگره هزار شهید کارگر منطقه کاشان که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی برگزار می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه ضمن گرامی داشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری، یادآور شد: این معلمین بودند که با یاد دادن قرآن، مفاتیح و دیگر علوم ما را از جهل و نادانی نجات دادند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه معلم با عملکرد خودش خوبی را به فرزندانمان یاد می‌دهد، ابراز کرد: بر اساس روایات نزدیکترین افراد به جایگاه انبیاء، دانشمندان، معلمین و جهادگران هستند.

وی، بر لزوم سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر مبنی بر همدلی، همکاری و هم افزایی قوای سه گانه تأکید کرد و گفت: اگر سه تا قوه کامل با هم همکاری کنند، کارها گره نمی‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: عموم مردم خصوصا بچه‌های ارزشی، کلمه به کلمه با گوش دادن به فرمایشات رهبری در نماز عید فطر، به آن عمل کنند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه فاجعه ناجوانمردانه ترور شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی همه ما را داغدار کرد، اظهار کرد: به همین مناسبت سه روز جمعه، شنبه و یک شنبه را در منطقه کاشان عزای عمومی اعلام می‌کنم.

وی با طرح این سوال که شهید آیت الله سلیمانی به کدامین گناه کشته شد؟، خاطرنشان کرد: آیا عضویت در خبرگان با رأی و اعتمادی که مردم سیستان و بلوچستان به ایشان دادند، گناه او بود و یا نمایندگی در کاشان و سیستان و بلوچستان برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی جرم او بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه شهید آیت الله سلیمانی محور وحدت در سیستان و بلوچستان و کاشان بود، اظهار کرد: این مرد خلیق و خوش اخلاق علیرغم سن بالایی که داشت، مانند یک چریک و جوان در بسیاری از روستاهای کاشان برای رفع مشکل مردم حضور پیدا کرده بود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha