یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاشیه‌های آیین تجلیل از برگزیدگان مهرواره ملی بانور در مشهد مقدس
فاطمه عالی

حوزه/ دوره نخست آئین تجلیل از برگزیدگان مهرواره بانور با حضور ۶۰ نفر از بانوان منتخب مهرواره بانور برگزار و در آن از نقش مهم بانوان در تمدن نوین اسلامی و همچنین کنش‌گری فعال در سطح محلات سراسر کشور صحبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، آیین تجلیل از برگزیدگان مهرواره بانور در دو دوره ۳ روزه در حال برگزاری می باشد.

در بخش اول آن که به مدت سه روز تا امروز یازدهم اردیبهشت ماه ادامه داشت، منتخبین علاوه بر شرکت در مجموعه نشست های TED و انتقال تجربه، پیرامون نحوه کنش‌گری پویا در سطح محلات سراسر کشور، صحبت و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام پشم فروش، مسئول عملیات بنیاد هدایت، در مراسم استقبال از برگزیدگان مهرواره بانور در مشهد مقدس عنوان کرد: این مهرواره منجر به شناسایی شبکه عظیم چند هزار نفری بانوان فعال و کنشگر کشور شد.

وی افزود: این مهرواره در تابستان ۴۰۱ ویژه همسران امامان و فعالین مسجدی کلید خورد و بالغ بر ۳۰ هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.

همچنین در روز دوم این نشست برگزیدگان مهرواره بانور و اعضای ستاد ملی مهرواره در سالن همایش هتل نخل مشهد گرد هم آمدند.

از نقش مهم بانوان در تمدن نوین اسلامی تا کنشگری فعال در محلات سراسر کشور

*شناسایی ظرفیت عظیم بانوان کنشگر کشور از مهمترین کارکردهای مهرواره بانور

مریم زادقاسمی، دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در ادامه این جلسه به توضیحاتی پیرامون این طرح پرداخت و حضور در جمع برگزیدگان مهرواره را لذت بخش‌ترین اتفاق این رویداد دانست و اظهار داشت: ما در این طرح ادعای متفاوت بودن مهرواره از دیگر طرح‌ها را نداریم و تنها هدفی که دنبال کردیم، شناسایی ظرفیت عظیم بانوان کنشگر کشور بوده است که بدون چشم‌داشت مادی در گوشه و کنار کشور به گره گشایی مشغول هستند.

زادقاسمی افزود: از دیگر اهداف ما روایت فعالیت‌های اثرگذار برگزیدگان مهرواره بانور با شعار نشر خوبی‌ها و نشر امید در کشور می‌باشد.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور همچنین خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ و مهرواره‌های متنوع دیگری قرار است برگزار شود که در همه این برنامه‌ها درصددیم به ظرفیت بزرگتری از بانوان کنشگر و فعال کشور دست یابیم.

پس از پایان این جلسه گعده‌های تخصصی با هدف معرفی و انتقال تجربیات برگزیدگان با یکدیگر در چهار گروه مجزا برگزار شد که گعده استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به دبیری مریم زادقاسمی، گعده استان‌های گلستان و گیلان به دبیری خانم موسوی، گعده استان‌های مازندران، اصفهان و سمنان به دبیری الهه منصوری و گعده استان‌های قم، البرز، اصفهان، قزوین و کرمانشاه به سرگروهی معصومه سهرابی برگزار شد.

از نقش مهم بانوان در تمدن نوین اسلامی تا کنشگری فعال در محلات سراسر کشور

*هنر بی مثال بانوان این مرز و بوم باید به دنیا معرفی شود

پس از اتمام گعده‌های تخصصی حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش هتل نخل مشهد در جمع برگزیدگان ملی مهرواره بانور قرار گرفت و ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و اقدامات موثر بانوان برگزیده در این مهرواره، به جایگاه ارزشمند زنان اشاره و عنوان کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود زنان را رهبران نهضت خود خواندند و مقام معظم رهبری نیز افق عمیقی را برای بانوان مشخص کردند و گفتند در هر حرکتی اگر زنان در جایگاه قرار نگیرند و نقش آفرینی نکنند، کارها به نتیجه نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه هنر بی مثال بانوان این مرز و بوم باید به دنیا معرفی شود، افزود: در مهرواره بانور، بانوان فعال و کنشگر کشور شناسایی شدند و بدون شک هزاران بانوی فعال دیگر در کشور وجود دارند که هنوز دیده نشده‌اند و شما نماینده و سفیر آنان در این جمع هستید که ما حقیقتا در سازمان تبلیغات اسلامی به این جمع می بالیم و افتخار می‌کنیم.

از نقش مهم بانوان در تمدن نوین اسلامی تا کنشگری فعال در محلات سراسر کشور

*مروری بر برنامه‌های روز پایانی نشست

در روز پایانی این دوره نیز جلسه‌ای با حضور برگزیدگان مهرواره بانور در سالن همایش هتل نخل مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت همگانی صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و سپس حجت الاسلام رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت در جمع بانوان برگزیده در مهرواره حاضر شد و ضمن عرض خداقوت به برترین‌های مهرواره و عوامل برگزار کننده این رویداد، بانوان را مهمترین عامل شکل‌گیری جامعه ایمانی دانست و گفت: اگر بخواهیم اجتماع ایمانی شکل بگیرد و زمینه سازی ظهور انجام شود باید تلاش کنیم و مردم را پای کار بیاوریم و سپس مردم را به مسجد گره بزنیم که بدون شک مهمترین ظرفیت برای شکل گیری این اجتماع، بانوان هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha