یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورا گفت: جایگاه معلم در جامعه، روشنگری و چراغ راه زندگی است و برای اینکه در سنگر تعلیم و تربیت اسباب خیر و برکت برای دیگران شویم باید اول خودمان را تربیت و سپس دیگران را تعلیم و تربیت دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده، معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورا، امروز در جلسه توجیهی برنامه‌های تعلیم و تربیت و سند اعتلای بسیج برای مربیان طرح‌های تربیتی، مدیران تعلیم و تربیت حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه اهر، بر ضرورت مقابله همه جانبه ملت ایران در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمنان نظام اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: دشمنان با همه توان رسانه‌ای سعی در ناامیدی و بی‌اهمیت نشان دادن دستاوردهای نظام و انقلاب دارند که باید ملت ایران در برابر خنثی‌سازی امپراطوری رسانه‌ای دشمنان به‌صورت جهادی وارد میدان شوند.

وی همچنین مراقبت از انقلاب و دین را از دیگر وظایف اصلی ملت ایران برشمرد و افزود: مراقبت از انقلاب و دین جزو آرمان‌ها و اهداف اصلی شهدا بوده و امروز این وظیفه برعهده ما گذاشته شده است تا ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، در ادامه به بحث جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: باید همه با هوشیاری و آگاهی کامل از مرزهای دین و انقلاب دفاع کنیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورا همچنین ضمن تأکید بر تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در مراقبت از دین و انقلاب، افزود: ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان و انتقال ارزش‌ها، مفاهیم، آرمان‌ها و اهداف نظام و انقلاب به نسل‌های آینده جزو وظایف اصلی مسئولان است.

وی در ادامه به گرامیداشت هفته معلم و شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری نیز اشاره کرد و گفت: شهید مطهری یک فیلسوف، عالم، مبارز، دانشمند و متفکر زمان خود و مسلط به علوم اسلامی بود که آثار و برکات فراوانی برای آیندگان به یادگار گذاشته است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورا به جایگاه معلمان و مربیان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: هیچ ثواب و ارزشی برتر از تعلیم و تربیت نیست و در دین مبین اسلام همواره بر فراگیری علم و دانش سفارش شده است و نقش معلمان و مربیان در این میان بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه جایگاه معلم در جامعه را روشنگری و چراغ راه زندگی برشمرد و گفت: برای اینکه در سنگر تعلیم و تربیت اسباب خیر و برکت برای دیگران شویم باید اول خودمان را تربیت و سپس دیگران را تعلیم و تربیت دهیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان از خصوصیات و ویژگی‌های بارز شهید مطهری را داشتن وضوع در کار، عالم به علم روز، داشتن اخلاق و رفتار نیک، شجاعت، خدا ترس، احترام به والدین، توجه به فرایض دینی در درون خانواده، علاقه به قرائت قرآن و اقامه نماز ذکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha