پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
روز معلم

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، در پیامی این روز را به معلمان و اساتید تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به‌مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، در پیامی این روز را به معلمان و اساتید تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

دوازدهم اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی، انقلابی و فرهنگی معلمی بزرگ است که با بذل علم و دانش و جان شریف خویش در راه خداوند متعال، الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد.

علامه شهید مرتضی مطهری که بنیانگذار عظیم الشان جمهوری اسلامی، ایشان را "درختی پر ثمر و فرزند عزیزش خواند"، عصاره و یکی از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه بود که با محاسن و درآمیختگی ایمان و عمل و عرفان، برهان و قرآن و علم و حکمت، به چهره‌ای تابناک برای راهنمایی جامعه مبدل شد.

بازخوانی ارزش‌های معلم در اندیشه اسلامی که از آن به عنوان شغل انبیا یاده شده است، پشتوانه و قوت قلب بزرگی برای تلاشگران این عرصه است، معلم، از یک سو با نسل جوان و مستعد که به عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند و از آینده سازان جامعه و میراث داران اندیشه اسلامی خواهند بود، سرو کار دارد و از سوی دیگر انتقال دهنده و بازآفریننده ارزش‌های اسلامی و انسانی به نسل‌های آینده است.

بی‌شک امروز که نسل جوان و جامعه با بزنگاه‌های حساسی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مواجه است، نیاز حوزه‌های علمیه به استادانی وارسته، اندیشمند، آگاه به مسائل روز و دارای نگاه تمدنی که بتوانند در عرصه‌های مختلف جریان ساز بوده و هدایتگر شاگردان خوب و شایسته باشند، بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود که البته این فیض جز با استعانت از رحمت لایزال الهی و ادعیه زاکیه صاحب اصلی حوزه‌های علمیه یعنی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) میسر نمی‌گردد.

اکنون که در چهل و چهارمین سالگرد شهادت آن عالم وارسته شایسته است مقام و جایگاه اساتید و معلمان عزیز و پر تلاش را ارج نهاده، این روز بزرگ را به همه بزرگوراران به ویژه اساتید حوزه‌های علمیه خواهران تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق روز افزونشان را در خدمت به مکتب جعفری و تربیت شاگردان عالِم، فاضل و بصیر مسئلت دارم.

علی اکبر اسماعیلی
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha