پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1084328
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، معلمان را سفیران صداقت در جامعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در پیامی با فرارسیدن سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، معلمان را به عنوان سفیران صداقت در جامعه برشمرد.

متن پیام به این شرح است:

«تقارن ایام فرخنده اردیبهشت با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، فرصتی مغتنم برای ادای احترام به ساحت اندیشه و معرفت و تجلیل و تکریم از تلاش و سخت کوشی همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت است که در جهت ارتقای خِرد و اعتلای اخلاق، قافله سالاری و طلایه داری می‌کنند.

نام‌گذاری ۱۲ اردیبهشت به‌نام روز معلم و استاد، بهانه‌ای برای قدردانی از خدمات فرهنگی و علمی انسان‌های بلند اندیش و اندیشه ساز است که در مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی گام‌های استوار دارند و ما به بهانه این روز بزرگ رسولان راستی و درستی و سفیران صداقت و سرافرازی را می‌ستاییم که با قلمی در دست و کتاب در دل و چراغی در چشم، در بلندای پرورش اندیشه‌ها ایستاده‌اند.

نیک می‌دانیم که در مدرسه نبوّته، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش و پرورش یافتند و به راستی در عصر حاضر معلمی شغل انبیاء است و در نظام اسلامی ما با هدف شکل گیری یک جامعه دینی عادلانه و آرمان خواه، همین انسان‌های وارسته به کودکان و نوجوانان و جوانان کشور عزیزمان می‌آموزند که استعدادها و توان خود را برای تعالی ارزش‌های ملی و مذهبی شکوفا کنند و به کار گیرند.

درود بر معلمان و اساتیدی که رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی و قدرتمندترین ابزار شکل‌گیری و شکل دهی آینده جامعه ما هستند، از این رو متولیان دستگاه تعلیم و تربیت باید به مسأله معیشت معلمان توجه جدی داشته باشند و خواسته‌های قانونی و معیشتی آنها را مورد توجه جدی قرار دهند.

با تقدیم بهترین سلام‌ها و سپاس‌ها به اساتید، معلمان، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، دانش‌آموزان و مربیان و با آرزوی توفیقات روز افزون، سربلندی همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha