دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نشست خبری رئیس پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری

حوزه/ رئیس پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری از برگزاری این کنفرانس در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری امروز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: مقام معظم رهبری بارها از عنوان جهاد تبیین به عنوان واجب فوری برای کسانی که قدرت بر جهاد تبیین دارند یاد کرده اند.

وی گفت: یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، تبیین ماهیت فریبکارانه کسانی است که در عرصه بین الملل مدعی اموری هستند که در مقام عمل خلاف آن را انجام می دهند، یکی از این شعارهای بسیار جذاب حمایت از حقوق بشر می باشد که کشورهای اروپایی عموما مدعی آن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در صدد بر امد تا ماهیت حقوق بشری که آمریکا ادعای ان را دارند را برای جهانیان تبیین نماید و نشان دهد که چقدر از شعار تا عمل فاصله است.

وی افزود:جامعه المصطفی واحد گلستان به عنوان لبیک گوی ندای رهبر معظم انقلاب در باب جهاد تبیین در صدد برآمد تا ماهیت حقوق بشر امریکایی را برای جهانیان تبیین کند، اما منبع این تبیین را فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داده است؛ لذا موضوع پنجمین کنفرانس، حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: این کار،جهاد دفاعی نیست بلکه جهاد تهاجمی است و ما می خواهیم حقوق بشر امریکایی را به چالش بکشانیم، کسانی را که در حقیقت بدهکاران حقوق بشر هستند در حالی که خود را طلبکار معرفی می کنند، این نمایندگی می خواهد تا در جایگاه هجمه های بنیادی ماهیت کریه حقوق بشر آمریکایی را به چالش بکشد.

وی با بیان این که تا کنون ۳۵ پیش نشست علمی برگزار شده و این گواهی بر اهتمام جدی نمایندگی نسبت به برگزاری با شکوه این کنفرانس است، خاطرنشان کرد: در خارج از کشور نیز به این موضوع اقبال نشان داده شده و تعدادی از این پیش نشست های علمی را برگزار نموده اند.
وی با بیان این که حدود ۲۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: ۲۰ مقاله به صورت سفارشی از اندیشمندان عرصه بین الملل به دبیرخانه ارسال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بین المللی بودن این کنفرانس را نوید بخش شکل گیری حرکتی عظیم دانست و افزود: شخصیت هایی از کشور فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان، پاکستان، بحرین و یمن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: تمام آثار دریافت شده از سوی پژوهشگرانی از ۳۰ ملیت جهان و در ۴ حوزه زبانی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه از همکاری حدود ۳۰ نهاد علمی و اجرای استان گلستان در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی در نگاه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: جامعه المصطفی واحد گلستان سابقه برپایی دو همایش بین المللی را در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته و با تجربه موفق دو همایش این همایش بین المللی را پرشورتر و پررونق تر از گذشته عملیاتی خواهد نمود.
وی با بیان این که پنجمین کنفرانس در روزهای چهارشنبه ۲۰ و پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پنل های تخصصی موضوعی تشکیل خواهد شد و در روز اختتامیه نیز ضمن دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی از اندیشمندان دیگر کشورها هم بهره خواهیم برد.

رییس پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه این کنفرانس با حضور اندیشمندانی از مذاهب مختلف اسلام شکل گرفته که تجلی اجتماع وحدت آفرینی خواهد بود، اظهار داشت: چهره کریه دولت امریکا در بحث نقض حقوق بشر در سه سطح داخلی منطقه ای و بین المللی را نشان خواهیم داد.

وی مقابله با نقض حقوق بشر امریکایی را از دیگر موضوعات پنل های تخصصی این کنفرانس دانست و گفت: خروجی‌های علمی و متقن این کنفرانس با همیاری پژوهشگران و اصحاب رسانه منتشر خواهد شد.
وی رونمایی از دو کتاب، اکران فیلم کوتاه و برپایی تئاتر، نمایشگاه عکس و پوستر موضوعی را از دیگر ویژه برنامه های این کنفرانس دانست و اظهار داشت: نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان از مقطع کارشناسی تا دکتری از برادران اهل سنت بوده و نماد عملی وحدت جهان اسلام را به عینیت رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha