شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1084372
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۵
تصاویر/ برگزاری دوره تهذیبی میثاق طلبگی ۲ ویژه داوطلبین مقطع سیکل در حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، از برگزاری دوره تهذیبی میثاق طلبگی ۲ در حوزه علمیه خوزستان با شرکت ۲۵٠ طلبه جدید الورود خبر داد.

حجت الاسلام عیسی سواری مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، از برگزاری دوره تهذیبی میثاق طلبگی(۲) در حوزه علمیه خوزستان خبر داد و اظهار داشت: معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در طول سال‌های تحصیلی، دوره‌های مختلف تهذیبی را برای طلاب برگزار می‌کند که یکی از آنها دوره میثاق طلبگی(۱) برای داوطلبین جدیدالورود و دیگری دوره میثاق طلبگی(۲) ویژه طلاب پایه یک (طلاب جدیدالورود) می‌باشد که اواخر سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره میثاق طلبگی(۱) داوطلبین جدید الورود حوزه شناخت نسبتاً خوبی نسبت به حوزه، آرمان‌ها، اهداف، رسالت طلبگی، کارکرد طلبگی، ویژگی‌های طلبه و بحث مدیریت تحصیلی پیدا کردند و در دوره میثاق طلبگی(۲) که ادامه دوره میثاق طلبگی(۱) می‌باشد نیز به‌صورت تخصصی به مبحث زی طلبگی و بصیرت افزایی طلاب پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام سواری، گفت: در برگزاری این دوره از حجت الاسلام قائمی از اساتید اخلاق حوزه دعوت کردیم که سال‌های سال در دوره‌های میثاق طلبگی تدریس داشته و رهنمودهایش چراغ راهی برای طلاب جدیدالورود می‌باشد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در دوره میثاق طلبگی(۲) برای طلاب در نظر گرفته شده می‌توان به برگزاری کلاس‌های ذی طلبگی، نشست بصیرتی، پخش فیلم، مصاحبه و ارزیابی قرآن و احکام طلاب و ورزش اشاره کرد.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان به جزئیات برگزاری این دوره اشاره گرد و گفت: دوره میثاق طلبگی (۲) برای طلاب جدیدالورود (طلاب پایه یک) حوزه در مقاطع سیکل و دیپلم به صورت مجزا در ۴ روز متوالی که دو روز آن ویژه طلاب مقطع سیکل و مابقی برای طلاب مقطع دیپلم است، از ۱۱ الی ۱۳ اردیبهشت در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۲۵٠ نفر بوده که ۱۲۵ نفر از آنها در مقطع سیکل و ۱۲۵ نفر هم در مقطع دیپلم هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha