یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کارگاه مشاوره

کارگاه مهارت‌های سبک زندگی اسلامی با رویکرد روانشناسی اسلامی ویژه طلاب و همسران آن‌ها به همت حوزه‌ علمیه خواهران بوشهر برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، به همت مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران بوشهر چهار کارگاه برای تازه متاهلین، مجردین و متاهلین و همچنین کارگاهی با عنوان کودک نوردیده طی دو روز با حضور حجت‌الاسلام مهدی هادی رئیس انجمن روانشناسی اسلامی و مشاوره خانواده در شهر بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در پاسخ به این سؤال که سبک آموزشی مورد استفاده در کارگاه‌ها به چه صورت است؟ اظهار کرد: با توجه به تأثیر نگاه اسلامی در سبک زندگی و همچنین کارآمدی آموزه‌های روانشناسی تمایل جدی به تلفیق این دو و استفاده آن‌ها در کنار یکدیگر داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این کارگاه‌ها با هدف ارتقای سطح توانمندی افراد در زندگی و نیز افزایش مهارت‌های آن‌ها در این مسیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی بیان کرد: در این شیوه سه گام برای توانمند سازی لازم است، گام اول داشتن انگیزه جدی برای مواجه شدن با چالش‌های زندگی است چرا که امروزه گروهی از افراد عافیت طلب شدند و از عهده‌ داری مسئولیت و مواجهه با مشکلات گریزان هستند.

مشاوره خانواده افزود: دومین گام دانش افزایی افراد است چرا که دانش‌های مفید در انتخاب‌های مناسب و واکنش‌های مطلوب موثر است و نهایتاً گام سوم مهارت افزایی به معنای اینکه فرد توانایی تبدیل دانش به رفتار را داشته باشد و توانمندانه با مسائل روبرو شود.

رئیس انجمن روانشناسی اسلامی در پایان اظهار کرد: تجربه نشان داده، بیش از ۷۰درصد مخاطبین تاثیرات قابل توجه و اثربخشی دریافت می‌کنند به همین سبب امروزه بسیاری از نهادهای اجتماعی به دنبال برگزاری این دسته از کارگاه‌ها هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha