یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن قانع

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه باید از رویدادهای فرهنگی به نفع دینداری مردم استفاده کنیم، گفت: در فضای رسانه‌ای سه گانه تبیین، تحلیل و تعمیق را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسن قانع ظهر امروز در نشستی با رئیس جهاد دانشگاهی فارس که در دفتر جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و تبلیغات اسلامی می‌تواند موجب هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان شود و قطعاً این مسئله یکی راهبردهای بسیار مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی و اداره کل تبلیغات اسلامی فارس نیازمند انعقاد تفاهم نامه هستند، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی چند موضوع را می‌توان در این تفاهم‌نامه دنبال کرد که در حوزه تبلیغ و ترویج و تبیین هستند و در این زمینه هم باید منویات رهبر معظم انقلاب مدنظر قرار گیرد.

به گفته حجت الاسلام قانع در حوزه تعمیق ارزش‌ها باید تلاش بیشتری صورت گیرد؛ رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که اگر خواص جامعه در مسیر درست قرار گیرند، قطعاً عوام هم آن‌ها را دنبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگی استان کار مطالعه شده با محوریت تحقیق و ارزیابی کمتر انجام شده است، متذکر شد: اگر بناست اتفاقاتی در حوزه فرهنگ دینی رخ دهد باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها با پشتوانه تحقیق و تحلیل داده‌ها انجام شود؛ در اتاق فکر فرهنگی استان ظرفیت‌های جهاددانشگاهی فارس بسیار وسیع دیده شده است و می‌توان در مباحث افکارسنجی، فرق و مذاهب که چالش‌های آن بسیار جدی است و نیاز به آمارهای دقیق و افکارسنجی داریم از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ضمن گلایه از اینکه در برنامه‌های فرهنگی استان ضعف تحلیل زیاد است و به صورت سطحی نگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه قرآن دو سه نهاد در کشور مأموریت خاص و ویژه دارند که یکی از آن‌ها سازمان تبلیغات اسلامی است و در این راستا سازمان دارالقرآن ذیل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند.

وی یکی از بخش‌هایی که می‌توان از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کرد را همکاری در راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در سطح شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: ذیل سازمان دارالقرآن فعالیت‌های مختلف استانی، ملی و شهرستانی اجرا می‌شوند که در مباحث تعمیق، تبیین و ترویج مهارت‌ها هم فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قانع با تصریح اینکه باید از رویدادهای فرهنگی به نفع دینداری مردم استفاده کنیم، گفت: در فضای رسانه‌ای به دنبال این هستیم که سه گانه تبیین، تحلیل و تعمیق را دنبال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha