دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که خیرین می‌توانند ورود کنند، عرصه سلامت است، گفت: یکی از سخت‌ترین لحظات برای انسان زمانی است که با فرد بیماری مواجه می‌شود که در تأمین دارو و هزینه درمان با مشکل روبرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه سلامت با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری، اظهار داشت: جامعه امروز قدردان زحمات و تلاش‌های زحمت کشان این قشر، خصوصا در ایام کرونا هستند.

وی با تاأکید بر اینکه در ادبیات عرفانی و فلسفی واژه‌ای به عظمت انسان نداریم، گفت: چقدر امروز نیاز داریم تا اندیشه و نگاه خودمان را در جامعه نسبت به انسان تغییر دهیم.

امام جمعه همدان، به تشریح معنای حکمت پرداخت و یادآور شد: حکمت جایی است که علم واقعی باشد و به بیان دیگر زمانی است که تشخیص درست باشد.

وی با اشاره به اینکه بوعلی سینا علاوه بر اینکه طبیب بود، حکیم هم بود، خاطرنشان کرد: برخورد حکیمانه با مردم یعنی اینکه بدانیم طرف مقابل ما مشکلی دارد و لذا به این دلیل به پزشکانی که بیمار را درمان می‌کنند، حکیم گفته می‌شود که نگاه فلسفی به انسان دارند و کرامت و فضیلت انسان را درک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز نیازمند توجه به این مسائل در جامعه هستیم، گفت: خوب است تا مسائل و درد بیماران را به درستی درک کنیم و نکند خدای ناکرده مسائل حوزه سلامت با نگاه‌های مادی سنجیده شود که این موضوع با معنای حکمت همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه مسئله سلامت در اسلام، نگاهی پیشگیرانه دارد، اظهار کرد: در طب سنتی نیز نگاه پیشگیرانه مطرح شده و بنابراین باید تلاش کنیم تا جامعه زیست سالم داشته باشد و همه جامعه نسبت به عرصه سلامت آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم فرشچیان، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم هر چه زودتر شاهد افتتاح بیمارستان جامع در همدان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که خیرین می‌توانند ورود کنند، عرصه سلامت است، گفت: یکی از سخت‌ترین لحظات برای انسان، زمانی است که با فرد بیماری مواجه می‌شود که در عرصه تأمین دارو و هزینه درمان با مشکل روبرو است و به کسی هم دسترسی ندارد.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: چقدر شریف هستند افراد خیری که در این زمینه ورود می‌کنند، حتی شده با یک تماس تلفنی و یا پزشکی که در عرصه درمان این افراد ورود می‌کند و یا خیرینی که در حوزه کمک هزینه، دست گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته بسیاری از بیماری‌ها تحت حمایت نبودند اما در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است، یادآور شد: امیدواریم در زمینه داروهای خاص نیز شاهد حمایت‌های بیشتری باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha