دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image-20230507151420-1.png

حوزه/ تمدن مادی ارزش‌هایی که خود برای زن تعریف کرده است را به همه جهان تحمیل می‌نماید در حالی که این ارزش‌ها با معیارهای انسانی به شدت قابل نقد است. نگاه تجاری و ابزاری جریان سرمایه‌داری به زن در برابر نگاه انسانی قرار دارد و از این بابت ظلم و خسارت‌های فراوانی به حقوق زنان و خانواده وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار اساتید خواهر مدرسه المهدیه تایلند که به منظور شرکت در دوره مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت در قم حضور دارند، همه مسلمانان و حق‌طلبان جهان را مخاطب گفتمان انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: امام خمینی(قدس سره) حق بزرگی بر همه مسلمانان جهان دارند. امام راحل تفکری انسانی را در جهان مطرح کرد که تنها محدود به یک منطقه و جغرافیا نیست.

رئیس جامعةالمصطفی تفکر مادی را نقطه مقابل گفتمان انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: تمدن غربی به شدت به دنبال آن است که بر همه عالم مسلط گردد و هیچ رقیب دیگری را برنمی‌تابد؛ بنابراین از ابتدا در برابر گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفت و هرگز دست از دشمنی خود برنمی‌دارد.

وی مسئله زنان را یکی از محورهای مورد تأکید غرب برشمرد و اظهار داشت: تمدن مادی ارزش‌هایی که خود برای زن تعریف کرده است را به همه جهان تحمیل می‌نماید در حالی که این ارزش‌ها با معیارهای انسانی به شدت قابل نقد است. نگاه تجاری و ابزاری جریان سرمایه‌داری به زن در برابر نگاه انسانی قرار دارد و از این بابت ظلم و خسارت‌های فراوانی به حقوق زنان و خانواده وارد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، انقلاب اسلامی را به دنبال ارائه الگوهای ارزشمند به بشریت دانست و یادآور شد: شما خواهران گرامی نمونه‌هایی از زن فرهیخته عالم مسلمان هستید که هم می‌تواند صاحب اثرگذاری اجتماعی بوده و هم شئون و اخلاقیات را رعایت نماید. تمدن مادی که نمی‌تواند این مسئله را بپذیرد از همه امکانات خود برای تخریب ارزش‌های دینی و اسلامی استفاده می‌نماید.

وی زنان را دارای نقش اساسی در این مواجهه تمدنی دانست و ابراز داشت: گام نخست برای آمادگی در این مواجهه، بهره‌مندی از توانمندی علمی مناسب است. برخورداری از ظرفیت و مدارج علمی از ابزارهای کار شماست و باید تلاش نماییم این فرصت‌ها برای بانوان فراهم آید.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با اشاره به آمادگی المصطفی جهت حمایت از دانش‌افزایی استادان خواهر مدرسه المهدیه اظهار داشت:‌ البته ادامه تحصیل باید به شکلی برنامه‌ریزی گردد تا جنبه‌های دیگر زندگی مختل نشده و رشد علمی در کنار سایر جهات زندگی دنبال گردد. در این زمینه می‌توان از ظرفیت آموزش‌ مجازی به ویژه در عرصه یادگیری زبان فارسی و عربی بهره‌مند گردید.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه شماری از اساتید خواهر مدرسه المهدیه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 نگاه تجاری و ابزاری جریان سرمایه‌داری به زن در برابر نگاه انسانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha