یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست تبیینی طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن کریم در مدرسه علمیه فاطمیه کارون

نشست تبیینی با موضوع «سیر مطالعاتی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن کریم» با هدف آشنایی طلاب با طرح اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای، در کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست تبیینی با موضوع سیر مطالعاتی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی قرآن کریم با هدف آشنایی طلاب با طرح اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای و ارائه خانم مهناز بیک زاده استاد دانشگاه ویژه طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

در این نشست، خانم بیک زاده با بیان اینکه مسأله نبوت از اساس و اصول دین به شمار می رود و از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد: برای ثبات و استمرار دین وجود پیامبران امری ضروری به شمار می رود زیرا بدون حضور انبیاء دین الهی گسترش پیدا نمی کند و مردم در گمراهی و جهالت به سر می برند.

استاد دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز افزود: با ارسال پیامبران دین تکمیل می شود زیرا انسان به تنهایی نمی تواند راه کمال و سعادت را طی کند به دلیل اینکه قوه عقل او محدود ولی نیازهای او نامحدود است برای همین وجود یک فرد که از کمال و عقل خدایی برخوردار باشد ضروری است.

وی با بیان اینکه بعثت به معنای برانگیختن است، خاطرنشان کرد: اولین تحول در وجود خود پیامبر ایجاد می شود زیرا پیامبر قبل از بعثت مانند فردی عادی در بین مردم زندگی می کرد و در یک مسیر حرکتی با مردم همراه بود اما از وضع موجود جامعه ناراضی بوده است.

بیک زاده افزود: خداوند در سوره علق به پیامبری که سواد خواندن نداشت فرمود "بخوان به نام پروردگاری که انسان ها را از علق آفرید" پس این انسان که از چیز بی ارزش خلق شده نباید نسبت به خداوند طغیان کند زیرا بازگشت او به سوی همان خداوند است.

استاد دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز با اشاره به اینکه برای بعثت پیامبر دو هدف کاربرد دارد، عنوان کرد: تاسیس جامعه توحیدی و مبتنی بر قوانین الهی هدف اول و نفی طبقات و رفع تبعیض بین اعضای جامعه غایت دوم ارسال رسولان می باشد.

وی با بیان این سؤال که چرا انبیاء از مسأله توحید شروع می‌کنند؟ گفت: انسان سازی، تعالی و تکامل انسان توسط جامعه توحیدی و داشتن محیطی خالی از هرگونه ظلم وستم و رساندن آدم به سعادت اخروی دنیوی هدف اساسی پیامبران است.

بیک زاده گفت: علت شکست ظاهری انبیاء و امامان عدم ایمان کافی پیروان به آنان و عدم صبر یاران آنان است که خداوند در قرآن به آنان دلگرمی می‌دهد به شرط داشتن تقوا و سست نبودن ایمانشان پیروزی از آنِ آنان است.

استاد دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز بیان کرد: رسولان، مخالفان و معارضان فروانی از جمله ثروت اندوزان، حکام مستبد، احبار و رهبانیون و کسانی که اختلافات طبقاتی برای آنان ضروری است این چهار مخالف مومنان را نسبت به عقده خود ضعیف می کنند که قرآن کریم برای آنان عذابی دردناک بشارت می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha