دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدرس حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این که قفل دل انسان­ها از درون باز می شود و تنها راه نفوذ در دل آن­ها محبت است، گفت: محبت ارزشمند ترین سرمایه انسان در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه جویباری روز گذشته در نشست اخلاقی و معرفتی معلمان مدرسه نواب ساری و کادر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری اظهار کرد: محبت به عنوان ارزشمند ترین سرمایه انسان در فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است که موجب تحول بنیادین در وجود انسان می شود که دو نوع است، یکی محبت حقیقی که مخصوص خداست و دیگری محبت مجازی که شامل مخلوقات و تجلی های خداوند می شود.

وی بیان کرد: محبت مجازی همانند پلی است که باید از آن عبور کرد تا به محبت حقیقی و خدا رسید، مومن و موحد واقعی کسی است که همه این محبت های مجازی را در یک هرم جمع کرده و در قله ی آن هرم ، محبت حقیقی و الهی را قرار داده است.

جویباری افزود: محبت میل و کششی درونی است که موجب بروز عملی مودت و مهرورزی می گردد، از طریق مودت، چشمه های محبت در انسان می جوشد و جریان می یابد، اگر محبت جریان نداشته باشد به تدریج می خشکد.

وی ضمن بیان اثر محبت در روابط انسانی خاطر نشان کرد: قفل دل انسانها از درون باز می شود و تنها راه نفوذ در دل آنها محبت است.

مدرس حوزه علمیه درپایان از محبت قلبی، زبانی و عملی به عنوان اقسام محبت یاد کرد و پس از بیان مفهوم محبت و مهرورزی، به بررسی ریشه‌ی کمبودهای عاطفی و احساسات ناراحت‌کننده در خود و دیگران و تکنیک های ایجاد حس بهتر در زندگی پرداخت و در خصوص نحوه جذب و شرایط پذیرش طلاب درحوزه های علمیه خواهران توضیحاتی را بیان کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha