شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
س

حوزه / فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان از برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و هزار و ۸۰۰ شهید کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان، ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی سرداران و هزار و ۸۰۰ شهید کاشان، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری، شاهد برگزاری کنگره سرداران و هزار و ۸۰۰ شهید کاشان خواهیم بود.

سرهنگ اکبری، از تشکیل کمیته‌های ۱۵ گانه در شورای سیاست گذاری این کنگره خبرداد و تصریح کرد: کمیته‌ها ماموریت دارند تا یک ماه آینده برنامه‌های اجرایی خودشان را به شورای سیاست گذاری کنگره با رویکرد مستند سازی، تولیدات هنری و رسانه‌ای با هدف مخاطبین قشر جوان و نوجوان، ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان با ۱۴۸۴ شهید، ۱۸ هزار رزمنده سال‌های دفاع مقدس، بیش از ۴ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده سرافراز، نقش مهمی در پیروزی انقلاب و دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی ایران داشته، گفت: امیدواریم در قالب کنگره از شهدا و ایثارگران تجلیل شایسته‌ای به عمل آید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان، پیوست فرهنگی شهدایی کلیه برنامه‌های شهرستان کاشان را از مهمترین محورهای این کنگره عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس دستور فرمانداری، کلیه برنامه‌های شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود درحوزه‌های مختلف، با پیوست فرهنگی شهدایی و احیای یاد و خاطره شهدا و معرفی آنها به نسل‌های نوجوانان خواهد بود.

وی تأمین محتوای در رابطه با حوزه دفاع مقدس را از دیگر رویکردهای کنگره برشمرد و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات اولیه در حوزه دفاع مقدس شروع شده و لذا مهم این است که با داشتن محتواهای خوب بتوانیم در کنار برگزاری کنگره، محتوای لازم را نیز به به اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان ارائه دهیم.

سرهنگ اکبری اظهار کرد: پس از دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی سرداران و هزار و ۸۰۰ شهید دارالمومنین کاشان با مقام معظم رهبری، بیناد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس زمان برگزاری کنگره را اعلام خواهد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، با بیان اینکه این دومین کنگره است که پس از ۲۰ سال در شهرستان کاشان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره اول در سال ۱۳۸۲ برگزار شده است.

محمد شریف زارعی فرماندار ویژه کاشان نیز با بیان اینکه از مهم‌ترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار کرد: با هم‌افزایی، تمام مجموعه‌های شهرستان باید قشر جوان و نوجوان را بیش از پیش با آرمان و اهداف شهدا آشنا نمایند.

وی بر لزوم حفظ آثار شهدا در باغ موزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: آثاری از خانواده شهدا برای ماندگاری باید جمع آوری شود تا در آینده در باغ موزه دفاع مقدس قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان نیز با بیان اینکه با تولید محتوای جذاب باید نسل جوان را با سیره شهدا آشنا کرد، گفت: متاسفانه هنوز رسانه حرفه‌ای در تمام ارگان‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: کلیپ برای شهدا می‌سازیم ولی جذابیتی که بتواند مخاطب را جذب کند، نداریم.

سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان، خواستار آشنایی نسل جوان با سیره شهدا از طریق مطالعه کتاب خاطرات آنها شد و اظهار کرد: اکثر طلابی که وارد حوزه می‌شوند حداقل یک کتاب شهید را مطالعه کرده‌اند.

 در پایان مسئولین کمیته‌ها احکام خود را دریافت کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha