چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حمله موشکی به اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رژیم صهیونیستی حامیان جنایت غزه را لو داد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم برای انجام جنایت در نوار غزه از حمایت کامل آمریکا و اتحادیه اروپا برخوردار است. «ایلی کوهن» ضمن اشاره به این موضوع مدعی شد که تل آویو به هر کسی که بخواهد به «اسرائیل» زیان و آسیب وارد کند، پاسخ خواهد داد. در خبری دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش و رئیس سرویس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) بر عملیات ترور شهید «علی حسن غالی» عضو شورای نظامی و یگان موشکی گردان‌های قدس اشراف داشته‌اند. پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» هم گزارش داد که ارزیابی‌های ارتش «اسرائیل» این است که جهاد اسلامی در واکنش به ترور فرمانده یگان موشکی گردان‌های قدس، سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات راکتی و موشکی سنگین قرار خواهد داد. این تحولات در حالی است که در تازه‌ترین واکنش به ترور فرمانده یگان موشکی گردان‌های قدس، آژیرهای خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم» در مجاورت نوار غزه در پی حملات راکتی به صدا درآمده است. رادیو ارتش رژیم اشغالگر هم از شلیک ۶ گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک صهیونیست نشین «کیسوفیم» خبر داد.

منبع: مهر

آلمان صدرنشین جان باختگان کرونایی جهان شد

در آلمان روز گذشته ۱۲۷۱ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۸۴ مورد مرگ بر اثر آن ثبت شد.طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۶۸۸ میلیون و ۸۲ هزار و ۳۸۱ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۹ نفر بر اثر آن فوت کرده اند. ۶۶۰ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۴۵۴ مبتلای به کرونا تا کنون در جهان بهبود یافته اند. در میان کشورهای جهان آمریکا کلا ۱۰۶ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۶ مورد ابتلا به کرونا و یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۶۶۲ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. روز گذشته بیش از ۳۸۳۲ مورد جدید به شمار بیماران و حداقل ۴۸ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد. حال ۱۱۵۱ نفر از بیماران وخیم است. تا کنون بیش از ۷۸ درصد مردم آمریکا حداقل یک دز واکسن کرونا و بیش از ۶۸ درصد آن‌ها هر دو دز را دریافت کرده اند. همچنین بیش از ۳۴ درصد آمریکایی‌ها یک دز یادآور دریافت کرده اند. با اینحال آمریکا همچنان در صدر فهرست بیشترین آمار کلی ابتلا به کرونا و تلفات این بیماری قرار دارد.

منبع: شبکه خبر

اسرائیل دست به دامن «فلاخن داوود» شد

رژیم صهیونیستی به دنبال ناتوانی سامانه گنبد آهنین از رهگیری موشک‌های مقاومت، دست به دامن سامانه «فلاخن داوود» شد.رسانه های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که ارتش این رژیم برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری با غزه از سامانه فلاخن داوود برای مقابله با موشک های مقاومت، استفاده کرده است. این رسانه ها دقایقی پیش اعلام کردند که گروه های مقاومت از غزه به شلیک یک موشک متفاوت که احتمال می رود موشک «خیبر۱» باشد اقدام کردند و ارتش ناچار شد برای مقابله با آن برفراز تل آویو از سامانه فلاخن داوود استفاده کند. کارشناسان نظامی رسانه های صهیونیستی بهای هر فروند موشک این سامانه را یک میلیون دلار اعلام کردند. از ابتدای درگیری های روز چهارشنبه کارشناسان نظامی و رسانه های صهیونیست از کندی عملکرد سامانه گنبد آهنین خبر داده و برخی نیز مدعی شده بودند که این سامانه و دیگر زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی، با آغاز درگیری ها با حمله سایبری و مشکلات فنی روبرو شده است. با ادامه شلیک موشک های مقاومت از غزه، مقامات رژیم صهیونیستی، حالت فوق العاده را در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه تا روز جمعه تمدید کردند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواستار افزایش شعاع منطقه خطر در اطراف غزه به ۸۰ کیلومتر شد. بامداد روز سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۵ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای مقاومت فلسطین از ساعتی پیش در اولین واکنش موشکی خود به جنایات رژیم صهیونیستی چندین فروند موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی شلیک کردند. به گفته منابع رژیم صهیونیستی، فقط در طول چند ساعت گذشته بیش از ۳۵۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است. صدای آژیر خطر نیز هم اکنون در شهرک های صهیونیست نشین از جمله سدیروت، إیبیم، نیر عام و مفلاسیم و تل آویو در سرزمین های اشغالی به صدا در آمده و صهیونیست ها به پناهگاه ها فرار کرده اند. همزمان با شلیک راکت های مقاومت فلسطینی به اراضی اشغالی، گروه هکری «آنانیموس سودان» اعلام کرد که هم اکنون سامانه‌های هشدار در اراضی اشغالی فلسطین را هدف حمله سایبری قرار داده است. براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، با شهادت چند شهروند دیگر، شمار شهدای فلسطین از بامداد سه شنبه تاکنون به ۲۱ شهید افزایش یافت.

منبع: ایرنا

مانور مشترک ترکیه و آذربایجان برگزار شد

شبکه «تی.آر.تی خبر» ترکیه از برگزاری مانور مشترک نیروهای نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.این رسانه ترکیه ای با انتشار ویدئویی از مانور یاد شده در استان «قارص» در شرق ترکیه و نزدیک مرزهای ارمنستان افزود که این مانور در ادامه مانور زمستانی دو کشور در همین استان برگزار می شود. این رسانه اعلام کرد: این مانور یگانهای زرهی و پیاده و هوایی دو کشور در مناطق شرقی ترکیه در حال برگزاری است. رسانه‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان در خصوص تعداد نیروها، مدت و کیفیت برگزاری این مانور اطلاعات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

منبع: مهر

حسین زمان دار فانی را وداع گفت

حسین زمان از خوانندگان پیشگام موسیقی پاپ کشورمان که طی روزهای گذشته به دلیل وخامت اوضاع جسمانی‌اش براثر سرطان در بیمارستان بستری شده بود، روز پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت. حسین زمان از جمله هنرمندان شاخص موسیقی پاپ کشورمان است که در هجدهم مرداد سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه در تهران و اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان خوارزمی در سال ۱۳۵۶ به دانشگاه راه پیدا کرد و در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل پرداخت. این هنرمند فقید که از وی به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی پاپ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد می شود، علاوه بر فعالیت های دانشگاهی خود در حوزه مهندسی، در حوزه موسیقی نیز به فعالیت پرداخت. «شب دلتنگی – ۱۳۷۶»، «فصل آشنایی – ۱۳۷۷ (مشترک با قاسم افشار، خشایار اعتمادی و علیرضا عصار)»، «گلایه»، «قصه شب – ۱۳۷۸»، «شاپرک – ۱۳۷۹»، «مشق عشق- ۱۳۸۰»، «قصه نگفته – ۱۳۸۵»، «قرار عاشقی – ۱۳۸۸» از جمله آلبوم هایی است که از این خواننده در بازار موسیقی منتشر شده اند. حسین زمان در سال ۱۳۹۸ بود که پس از حدود ۱۷ سال دوری از صحنه، کنسرت خود را در مرکز همایش‌های برج میلاد با ارکستری ۳۰ نفره به رهبری صابر جعفری روی صحنه برد.

منبع: مهر

انتخابات ترکیه به پایان رسید

روند اخذ رای برای انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که از روز هفتم اردیبهشت ماه در ۱۵۶ نقطه از جهان از جمله در ۷۳ نمایندگی سیاسی این کشور در خارج آغاز شده بود، ساعت ۱۷ امروز پایان یافت.انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در داخل این کشور نیز در روز ۱۴ ماه مِی ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و در صورت کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، این رقابت سیاسی در روز یکشنبه ۲۸ ماه مِی ۲۰۲۳(۷ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد. بنا به اعلام شبکه تی. آر. تی خبر، شهروندان ساکن خارج ترکیه که پیش از این برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، برای انتخاب یکی از چهار نامزد ریاست جمهوری یا شرکت در تعیین ۶۰۰ نماینده پارلمان این کشور با حضور در شعب تعیین شده، آرای خود را به صندوق‌های رای انداختند. بنا به اعلام این رسانه، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر تبعه ترکیه ساکن در ۷۳ کشور خارجی که برای رای دادن در این دو انتخابات ثبت نام کرده بودند، با حضور در شعب تعیین شده رای دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، آلمان با ۱.۵ میلیون شهروند ترکیه‌ای ساکن در این کشور بیشترین تعداد رای‌دهندگان و برزیل با ۵۸۱ رأی‌دهنده، کمترین تعداد شهروندان ترک واجد شرایط رای دادن را داشت. بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، صندوق آرای خارج از این کشور، توسط پیک‌های دیپلماتیک به شهر آنکارا منتقل شده و آرای اخذ شده به همراه سایر آرای صندوق‌های داخل ترکیه پس از اتمام مراحل رای‌گیری در روز یکشنبه ۱۴ مِی شمارش خواهد شد. بر اساس اعلام این نهاد، آرای معتبر اخذ شده از شهروندان ترکیه در خارج از این کشور، با توجه به تناسب تعداد رای آرای کسب شده توسط احزاب در استان‌های ترکیه توزیع خواهد شد. بر اساس گزارش شبکه تی. آر. تی خبر، در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود، اتباع این کشور در روزهای ۲۰ تا ۲۴ مِی(۳۰ اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه ۱۴۰۲) می توانند با حضور در دفاتر نمایندگی تعیین شده برای دور دوم رای دهند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز با اشاره به افزایش میزان مشارکت در شعبه خارج از این کشور در این دوره نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۸ گفت: به رغم تلاش برای جلوگیری و حملات گروه‌های تجزیه طلب، اتباع ترکیه اراده آزاد خود را در پای صندوق های رای نشان دادند و امیدواریم که در داخل نیز چنین مشارکتی شکل بگیرد. بر اساس اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، بیش از یک میلیون و ۶۶۲ هزار نفر در دفاتر نمایندگی سیاسی ترکیه در خارج از این کشور و بیش از ۱۳۰ هزار نفر نیز در مبادی گمرکی رای داده‌اند. بنا به اعلام این نهاد، رای گیری در مبادی گمرکی ترکیه همچنان جریان دارد و تا ساعت ۱۷ روز ۱۴ ماه می ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) ادامه خواهد داشت. خبرگزاری آناتولی گزارش داد که در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر نفر واجد شرایط رای دادن هستند که سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از آنها در خارج از کشور ترکیه به سر می برند.

منبع: ایرنا

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از دسترس خارج شد

تنها چند ساعت از آن که گروه هکری «آنانیموس سودان» رژیم صهیونیستی را به انجام عملیات بیشتر هکری تهدید کرده بود، این بار سایت رادیو ارتش این رژیم به علت حمله سایبری از دست خارج شد.رسانه های صهیونیستی با اعلام این خبر اعلام کردند که سایت رادیو ارتش رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است. ساعاتی پیش بود که گروه هکری «آنانیموس سودان» ضمن تهدید رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات سایبری بیشتر هشدار داد که این گروه به طور کامل از غزه حمایت خواهد کرد. هرچند رسانه های صهیونیستی تاکنون منشأ این حمله سایبری را اعلام نکردند، اما آنانیموس سودان رژیم صهیونیستی را به انجام عملیات بیشتر سایبری تهدید کرده بود. ساعاتی پیش این گروه هکری اعلام کرد که زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف حملات گسترده سایبری قرار می‌دهد و طی روزهای آینده شدیدترین حملات سایبری را علیه این رژیم انجام دهد. در چند هفته گذشته چندین بار پایگاه‌های اینترنتی مراکز مختلف رژیم صهیونیستی به صورت روزانه هدف حمله سایبری قرار گرفته است. شکنندگی رژیم صهیونیستی در مقابل این موج حملات سایبری به حدی بوده که حتی حساس‌ترین سایت های آن از جمله سایت‌های سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به موساد و همچنین کِنست (پارلمان این رژیم) نیز هک شدند. با وجود حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی در زمینه سایبری اما این رژیم همواره بسیاری از اطلاعات مربوط به ماهیت این حملات را پنهان و همزمان تلاش می کند که خود را برخوردار از توانمندی دفاعی سایبری بزرگی معرفی کند تا از این طریق از یک سو جلوی حملات مشابه به خود را گرفته و از سوی دیگر وجهه خود را به عنوان یک رژیم توانمند در منطقه حفظ کند. با این حال، گستره حملات اخیر و تاثیر آن در محافل داخلی رژیم صهیونیستی نشان از میزان دغدغه و نگرانی های شدیدی دارد که مسئولان رژیم صهیونیستی در سایه ناتوانی خود با آن روبرو هستند و هر روز نیز بر دامنه این حملات و به تبع آن نگرانی ها افزوده می شود.

منبع: ایرنا

ایران و عراق به توافق نفتی و گازی رسیدند

وزیر نفت ایران از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق خبر داد و گفت در زمینه توسعه میادین مشترک نفتی و گازی میان ایران و عراق توافق شد.جواد اوجی افزود احداث خطوط لوله انتقال گاز و نفت، بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های نفت عراق نیز بخش دیگری از توافق‌های صورت گرفته میان دو طرف بود. اوجی تصریح کرد با طرف عراقی همچنین درمورد تمدید قراردادگازی توافق شد.

منبع: شبکه خبر

دیوان عدالت اداری مصوبه گمرکی را ابطال کرد

دیوان عدالت اداری مصوبه هیئت وزیران دولت دوازدهم در مورد حق ورودی گمرک را ابطال کرد.به دنبال شکایت از هیئت وزیران و گمرک جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بندهای ۱ و ۳ تصویب نامه شماره ۱۶۶۲۲۳/ت۵۵۰۶۶هـ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ هیئت وزیران و ابطال بند ۶ بخشنامه شماره ۱۱۲۴۵۲۷-۹۶-۲۶۶ مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ترخیص کلیه خودروهای ثبت سفارش شده منوط به پرداخت حقوق ورودی بر اساس ماخذهای مصوبه ابلاغی مورد اشاره می‌باشد، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی، اطلاق احکام مقرر در حدی که متضمن تسری ماخذ حقوق ورودی مقرر در تصویب‌نامه مذکور به خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر مصوب قبلی در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی می‌باشد را مغایر با قانون دانست و ابطال کرد.

منبع: شبکه خبر

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کلید خورد

شیوه نامه برگزاری چهل وششمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از مرحله شهرستانی تا سراسری را مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به استان‌ها ابلاغ شد.ارتقاء کیفی برگزاری مسابقات در مرحله شهرستانی و استانی و ضرورت برنامه ریزی لازم در این زمینه در این شیوه نامه مورد تاکید قرار گرفته است. در بخشی از این شیوه نامه آمده است: «همانطور که در شیوه نامه آمده ومجدد تاکید می‌گردد، ثبت نام در مسابقات فقط از طریق سایت www.quraniran.ir امکان پذیر بوده وکسانی که در زمان مقرر در سایت مسابقات ثبت نام ننمایند، نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند. مسابقات در مراحل شهرستانی واستانی به صورت حضوری برگزار خواهد شد، لذا برگزاری بصورت مجازی ممنوع است.» داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به لینک http://quraniran.ir/Competitions/register.aspx مراجعه کنند.

منبع: شبکه خبر

وزیر اقتصاد وارد جده شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با استقبال مقامات عربستان سعودی وارد جده شد.سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که در راس هیاتی اقتصادی به عربستان سعودی سفر کرده است با استقبال گرم مقامات این کشور، مدیران بانک توسعه اسلامی و اعضای سرکنسولگری ایران وارد فرودگاه جده شد. دیدارهای دوجانبه با مقامات عربستانی و حضور و ایراد سخنرانی در نشست‌های بانک توسعه اسلامی از مهم‌ترین اهداف این سفر است. این نخستین سفر یکی از مقامات رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی بعد از توافق اخیر با این کشور است. سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی، خاندوزی را در این سفر همراهی می‌کند.

منبع: ایسنا

فرمانده سرایاالقدس به شهادت رسید

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمانی مسکونی در خان یونس ۳ نفر را شهید و تعدادی را نیز زخمی کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آخرین جنایت خود شب گذشته به ساختمانی مسکونی در خان یونس در جنوب نوار غزه حمله ور شدند که در نتیجه آن ۳ فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان سرایا القدس به همراه برادرش به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. به گزارش الجزیره به نقل از منابع فلسطینی، در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرک حمد در غرب خان یونس، علی حسن غالی، عضو شورای نظامی گروهان قدس به شهادت رسیده است. به گزارش منابع خبری این حمله به طبقه پنجم این ساختمان مسکونی و محل سکونت این فرمانده شهید و توسط یک فروند پهپاد انتحاری انجام شده است.گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در این حمله خود از موشک‌های هدایت شونده GBU ۳۹ ساخت آمریکا استفاده کرده است. از بامداد روز سه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و ۴ فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

منبع: خبرنگاران جوان

موزه‌های کشور رایگان شدند

بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و ابنیه تاریخی تحت اشراف وزارت میراث فرهنگی در «روز جهانی موزه» رایگان است. علی دارابی قائم‌مقام و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، پایگاها و بناهای تاریخی تحت اشراف این وزارتخانه، رایگان است. وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ موزه در کشور داریم که از این تعداد، ۲۶۸ موزه متعلق به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. دارابی همچنین بر انتخاب شعار و تهیه سند چشم‌انداز برای هر موزه تأکید کرد و گفت که سند مذکور برای تصویب، نهایی شود. همچنین با حضور معاون میراث فرهنگی، پیشنهادها برای ساعت کاری موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان مورد بررسی قرار گرفت. بر پایه این گزارش، شعار امسال روز جهانی موزه، «موزه‎ها، پایداری و حال خوب» است و بر مبنای آن، «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» به عنوان پیام ملی هفته میراث فرهنگی انتخاب شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

فاطمی‌امین راهی پاستور شد

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با حکم آیت‌الله رئیسی به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این حکم پیگیری و نظارت بر روند پیشرفت طرح‌های بزرگ و پیشران تولیدی کشور و رصد و پایش میزان موفقیت و موانع پیش روی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید را از اهم مأموریت‌های سیدرضا فاطمی امین عنوان کرده است. سیدرضا فاطمی امین سوم شهریور ۱۴۰۰ با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و دهم اردیبهشت ۱۴۰۲ با ۱۰۲ رای مخالف و ۱۶۲ رای موافق نمایندگان مجلس یازدهم از وزارت صمت خداحافظی کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

پرونده ویلموتس مختومه شد

مدیر کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال از تایید نهایی فیفا برای پرداخت بدهی ویلموتس خبر داد در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، مهدی تاج خبر مهمی برای فوتبال ایران داشت و در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد مبلغ ۳.۵ میلیون دلار که بدهی فدراسیون فوتبال به مارک ویلموتس بوده، از محل پاداش‌ها و پول‌های بلوکه شده ایران نزد فیفا پرداخت شده است. موضوعی که بعد از حدود ۳ ماه، شب گذشته توسط هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به تایید رسید و او از چگونگی روند پرداخت طلب سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی سخن گفت. طبق ادعای ممبینی، فدراسیون فوتبال درآمد ارزی نداشته و به همین علت پرداخت طلب ویلموتس از محل پاداش ایران بوده است. با این حال، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال حالا خبر مهم‌تری داده است از تایید فیفا پای پرداخت این بدهی سخن می‌گوید که خبری بسیار مهم برای فوتبال ایران است. علی تارقلی‌زاده مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال با ارائه توضیحاتی درباره تسویه حساب با مارک ویلموتس بر پایان وظایف مربوط به این فدراسیون در این باره تاکید کرد. او در این خصوص گفت: تعهدات مربوط به پرداخت به مارک ویلموتس انجام شده است. بر این اساس،هم فیفا و هم فدراسیون فوتبال ایران این فرآیند را پذیرفته‌اند. وی در پایان گفت: هیچ گونه سودی به پرداختی انجام شده تعلق نخواهد گرفت.

منبع: خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha