دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1085930
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، تفقه در دین را از جمله ویژگی های خیرخواهی خدا برای انسان دانست و از این رو خاطر نشان کرد که طلاب می بایست قدر خود را بدانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس سلام الله علیها کاشمر با اشاره به روایتی که یادگیری عمیق و تفقه در دین یکی از سه ویژگی نگاه خیر الهی به انسان است، ابراز کرد: طلاب علوم دینی به عنوان شاگردان مکتب حضرت امام جعفرصادق علیه السلام می بایست قدر خود را بدانند.
وی علم آموزی را با محتوای دین که حیات اجتماع به آن بستگی دارد و روح معنویت را زنده نگه می دارد، برکت بزرگ و امر بسیار فوق العاده ای عنوان کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان صبر و استقامت میراث داران سلف صالح را متذکر شد که همانند ایشان نیز می بایست وظیفه خود را نسبت به دین، مکتب، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نظام اسلامی به خوبی ایفا کرد.
وی با اشاره به تلاش های افراد نیک اندیش و نیکوکار و سلف صالح در خدمت به دین، تربیت طلاب علوم دینی را باقیات الصالحات ارزشمندی دانست که برای هر انسانی می تواند به عنوان صدقه جاریه باشد.

محصول محوری، هدف نظام جدید آموزش است
همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با اشاره به برنامه کاربردی و محصول محور نظام جامع آموزش حوزه، نکته مدنظر در آن را با نگرش به خروجی برنامه ها عنوان کرد.
وی افزود: در این برنامه مباحث دانشی، بصیرتی و مهارتی آموزش داده می شود و طلبه با داشتن این امور می تواند راه آموزش خود را به شکل بهتری پیش برد.
مدیر حوزه علمیه خراسان، تقویت مدارس با احیای موقوفات حوزوی و منابع پایدار و نیز همکاری های دولت و مجلس را مورد تاکید قرار داد که از سوی مسئولان مرکز مدیریت در حال پیگیری شبانه روزی است.
حجت الاسلام و المسلمین خیاط در بخش دیگری از سخنانش خطاب به طلاب ابراز کرد: مطمئن باشید که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شما توجه دارند؛ اگر با اخلاص همت گمارید تلاش های شما مدنظر خواهد بود و این وعده الهی می باشد که انسان هر قدمی با این روحیه بردارد، خدا با اوست.
وی افزود: باید برای خدا بنده بود و تدبیر امور را به حق تعالی سپرد و در مقابل، وظیفه خود را در هر عرصه ای به ویژه تحصیل به خوبی انجام داد و دانست که خدا به طور حتم کمک می کند.
همچنین اساتید این مدرسه در نشستی با مدیر حوزه علمیه خراسان به بیان مطالبی درباره تدریس، آموزش و فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی و... پرداختند و حجت الاسلام طاهری، مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر نیز گزارشی از اقدام ها در عرصه های گوناگون ارائه کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha