پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ابوذر شاد

حوزه/ امام جمعه موقت برازجان گفت: امام صادق (ع) علی رغم فشار حداکثری دشمنان، پرچمدار جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های الهی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ابوذر شاد امام جمعه موقت برازجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته برازجان با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: ضرورت دارد که آحاد محبان و ارادتمندان امام صادق(ع) به‌ویژه نسل جوان با دقت نظر لازم نسبت به سیره عملی آن حضرت در مواجهه با تهاجم گسترده فرهنگی شناخت پیدا کنند، تا با الهام از آن امام همام، همواره در رویارویی با سناریوهای دین ستیزی و انحرافی دشمنان، ثابت قدم باشند.

وی افزود: شایسته است جوانان بدانند شرایطی را که امروز دشمنان اسلام و انقلاب برای مردم ما از قبیل تهاجم فرهنگی علیه اصول و ارزش‌ها، شبهه پراکنی‌ها و تحریم اقتصادی به‌وجود آورده‌اند، تازگی نداشته و در عصر ائمه(ع) هم مصداق داشته و سیره علمی آن بزرگواران در مواجهه با دشمنی دشمنان قطعاً برای ما الهام بخش و الگوی عینی است.

امام جمعه موقت برازجان با بیان اینکه امام صادق(ع) علیرغم فشار حداکثری دشمنان، پرچمدار جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های الهی بودند، خاطرنشان کرد: وقتی ما زمینه‌ها و عوامل تهاجم فرهنگی گسترده علیه اصول و ارزش‌های اسلامی در آن دوران را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پایین بودن سطح آگاهی و شناخت مردم نسبت به اسلام ناب یکی از مواردی بود که زمینه هجمه‌های فرهنگی‌ و شبهه پراکنی‌ها و انحرافات فکری شد.

وی تصریح کرد: این عدم آگاهی دینی در حالی بود که بیش از یک قرن از ظهور اسلام سپری نشده بود، ولی دشمنان اسلام ناب، حاکمان غاصب دنیا طلب اموی و عباسی با ایجاد فضای اختناق و جو خفقان و محروم کردن مردم از چشمه زلال گفتار معصومین(ع) از طریق منع نقل حدیث و سوزاندن آن، مردم را به سمت ناآگاهی عقیدتی و دینی سوق دادند و لذا امام نسبت به ترویج ارزش‌های دینی اهتمام ورزیدند.

حجت الاسلام شاد اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل و زمینه‌های تهاجم گسترده فرهنگی در دوران امام صادق(ع)، تحریف اصول و ارزش‌ها توسط خواص مزدور، دنیاطلب و درباری اموی و عباسی بود.

وی ادامه داد: وقتی شرایط امروز جامعه خودمان را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم برخی افراد سست عنصر و فرومایه داخلی که به ظاهر عناوین موجه‌ای را هم به یدک می‌کشند، میدان‌دار هنجارشکنی‌ها و هجمه به ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید هوشیار باشند که در این معرکه هنجارشکنی و کشف حجاب، بعضی از هنرمندان و سلبریتی‌ها خواسته یا ناخواسته نقش مزدوری و سربازی دشمنان را ایفا می‌کنند، گفت: الگو گیری از عناصری که بازیچه‌های دست دشمن قرآن و اسلام هستند، عین ضلالت و گمراهی است.

حجت الاسلام شاد، عنوان کرد: تربیت بیش از چهار هزار شاگرد، دانشمند، فقیه، محدث و متکلم و تبیین و گسترش فقه آل محمد ‌و احیای حدیث و مبارزه با مسلک‌های انحرافی بخشی از مجاهدت‌های علمی و عملی امام صادق(ع) در عرصه جهاد تبیین است.

وی با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: وقتی سخن از ارتباطات می‌شود، اول چیزی که معمولا به ذهن انسان می‌آید، ابزار و آلات ارتباطی است و امروزه ما شاهدیم که ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه‌ای پا به عرصه زندگی بشیریت گذاشته و سبک زندگی انسان‌ها را متحول کرده است.

وی یادآور شد: تکنولوژی‌های ارتباطی متنوعی که قرار بود در خدمت انسان‌ها قرار بگیرند، در مواردی گویا نقض غرض شده و این ابزارهای ارتباطی بشریت را به خدمت گرفته و منفعل نموده و در مدیریت آن ناتوان جلوه کرده است.

امام جمعه موقت برازجان گفت: از منظر مقام معظم رهبری، برای مقابله با تهدیدات دشمن باید عالمانه و هوشمندانه در این عرصه حضور پیدا کنیم و بدانیم همانطوری که دشمن در دشمنی خودش از این ابزارها علیه ما استفاده می‌کند، ما هم اقدام متناسب نماییم و گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی را تبلیغ نماییم.

وی تأکید کرد: امروز مخاطبان در فضای مجازی حضور دارند، تغذیه فکری و اقناع اندیشه آنان باید با استفاده از همین بستر ابزارهای نوین ارتباطی رسانه‌ای صورت گیرد و لازم است تا تأثیرگذاری خود را در این عرصه‌ها وسیع‌تر کرده و با حضور موثر به معنای واقعی کلمه جهاد کنیم.

حجت الاسلام شاد، ابراز کرد: وقتی خود غربی‌ها و دانشمندان آنها معترفند که دنیای غرب دچار تکنو پولی یعنی تکنولوژی منهای اخلاق شده، این بزرگترین رسوایی برای انحطاط فرهنگ غربی است و لذا عده‌ای در داخل با علم نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غرب، نباید منفعل و احیاناً ذوق زده و دل سپرده شوند.

وی با تأکید بر اینکه غرب در گرداب بی‌اخلاقی دست و پا می‌زند، خاطرنشان کرد: در قاموس آنان کانون خانواده متلاشی و از دست رفته است و اگر امروزه رسانه‌های بیگانه با تمام توان رسانه‌ای خود آزادی پوشش و برهنگی را به عنوان حق مسلم برای ما تبلیغ، ترویج و مطالبه می‌کنند، باید جوانان ما هوشمندانه پشت صحنه این عملیات فریب را ببیند که برهنگی و آزادی پوشش جامعه غربی را به ایدز فرهنگی مبتلا کرده و کانون خانواده را متلاشی کرده، حال چرا اصرار دارند این سوغات نگین خودشان را به جوانان ما ارمغان بدهند.

امام جمعه موقت برازجان، خاطرنشان کرد: انقلاب ارتباطات و اطلاعات و به دنبال آن ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و سریع مانند اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی انتقال ارزش‌ها، آموزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر با چالش روبرو می‌کنند.

وی تصریح کرد: نقش نهادهایی همچون خانواده و مدرسه، کاهش یافته و چنین فضایی واقعاً خانواده‌ها را در امر همسرداری و تربیت فرزندان دچار مشکل کرده و متاسفانه دشمنان اسلام نیز ابتکار عمل را در دست دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری، فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha