دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1086130
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
امام جمعه موقت آبدان

حوزه/ امام جمعه موقت آبدان گفت: در حالی که عربستان سعودی و یمن پس از هفت سال جنگ و شکست‌های پیاپی عربستان، گام‌های مهمی برای پایان دادن به جنگ برداشتند، فشارهای آمریکا به ریاض مانع اصلی اعلام پایان جنگ است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام اسماعیل بحرانی صبح امروز در نشست بصیرتی با جمعی از بسیجیان با اشاره به تحولات منطقه گفت: در حالی که عربستان سعودی و یمن پس از هفت سال جنگ و شکست‌های پیاپی عربستان، گام‌های مهمی برای پایان دادن به جنگ برداشتند، فشارهای آمریکا به ریاض مانع اصلی اعلام پایان جنگ است.

وی سفر عربستانی ها به صنعا را به رسمیت شناختن دولت یمن دانست و افزود: هیئت عربستانی در نیمه ماه فروردین وارد صنعا پایتخت یمن شد. این نخستین سفر هیئت عربستانی به یمن پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ بود. سفر هیئت سعودی در شرایطی انجام شد که پیش از این عربستان سعودی حتی حاضر به گفتگو با انصارالله و دولت مستقر در صنعا نمی‌شد. این سفر به منزله به رسمیت شناختن دولت مستقر در صنعا از سوی ریاض بود.

امام جمعه موقت آبدان در ادامه افزود: همزمان با سفر هیأت عربستانی، هیئت عمانی نیز به یمن سفر کرد. همزمانی سفر این دو هیئت نشان از جدی بودن طرفهای دیگر برای پایان دادن جنگ بود زیرا هیئت عمانی مورد اعتماد هر دو طرف عربستانی و یمنی قرار داشت.

حجت الاسلام بحرانی از کارشکنی آمریکا در پایان دادن به جنگ انتقاد و خاطرنشان کرد: واشنگتن بر این باور است که پایان جنگ در شرایط کنونی به نفع محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و به ضرر منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود. بر این اساس، آمریکا در مسیر توافق عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ کارشکنی کرده و به دولت ریاض برای متوقف کردن مذاکرات فشار وارد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha