یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1086142
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
تصاویر/ دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

امام جمعه تبریز از نوع حکمرانی، وضعیت نیروی انسانی، کیفیت آموزش و عدالت در آموزش و استخدام به عنوان چالش های نظام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: باید برای رفع چالش ها و عبور از مشکلات بیشتر از نظرات کارشناسان بهره مند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم شامگاه روز جمعه در دیدار با مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر رفع گلایه رهبر معظم انقلاب درباره حواشی و مأموریت های این وزارتخانه، گفت: انتصاب پنج وزیر و چهار سرپرست در ۱۰ سال برای یک وزارتخانه، موضوع عجیبی است.

امام جمعه تبریز از نوع حکمرانی، وضعیت نیروی انسانی، کیفیت آموزش و عدالت در آموزش و استخدام به عنوان چالش های نظام آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: باید برای رفع چالش ها و عبور از مشکلات بیشتر از نظرات کارشناسان بهره مند شد.

وی افزود: فراهم کردن فرصت خلاقیت برای معلمان و دانش آموزان، ایجاد همکاری و تعامل برای حل مسائل اجتماعی، پیاده کردن رویکرد مدرسه محوری، ارتقای شخصیت و منزلت معلمان، ارتقا شفافیت و رفع تعارض منافع آموزش و پرورش، اصلاح جذب و مقابله با سیاسی کاری و نیز تقویت هویت دانش آموزان می تواند زمینه ساز مناسبی برای بهسازی و تحول نظام آموزش و پرورش باشد.

مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این دیدار با اشاره به اینکه برای توسعه کشور توجه جدی به آموزش و پرورش ضروری است، افزود: رهبر انقلاب با بیان اینکه عبور از گردنه های پیشرفت بدون آموزش و پرورش میسر نیست، آموزش و پرورش را زنده کرد.

وی از برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده خبر داد و گفت: اگر می خواهیم آموزش و پرورش در اولویت برنامه ها قرار گیرد، باید در بدنه این وزارتخانه نیز تربیت معلم در رأس قرار بگیرد و برای این موضوع راهکاری جز احیای تربیت معلم نداریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جذب استاد در تربیت معلم باید اصلاح می شود، افزود: سال گذشته ۲۳۱ استاد جذب شده اند که موظف به گذراندن دوره حضوری تخصصی هستند.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت مدارس دولتی باید ارتقا یابند، گفت: برای تحول در آموزش و پرورش جز اینکه عینکمان را عوض کنیم چاره دیگری نداریم، متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمی کنیم، مجبور می شویم در آسیب های اجتماعی هزینه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha