یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1086262
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
پیرحسین کولیوند

حوزه/ رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: قدمت هلال احمر و خدمت‌رسانی در اصل به صدر اسلام و زمان اهل بیت(ع) باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیرحسین کولیوند عصر امروز در همایش مبلغان بشر دوستی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۰۱ سال از تاریخچه تاسیس جمعیت هلال احمر ایران می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیاتی بسیاری برای هدایت جمعیت هلال احمر داریم، مطرح کرد: دین، جنسیت و مرز در خدمت‌رسانی و جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه ۱۵۰ سال از تاسیس صلیب سرخ جهانی می‌گذرد، عنوان کرد: قدمت هلال احمر و خدمت‌رسانی در اصل به صدر اسلام و زمان اهل بیت(ع) باز می‌گردد.

وی افزود: با استفاده از رهنمودهای اهل بیت(ع) توانستیم نشان برتر خدمت‌رسانی در صلیب سرخ جهانی را کسب کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو و نجات در خوی را در کم‌تر از ۵ ساعت به اتمام رساندیم، خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اسکان به نیازمندان در زلزله خوی نیز در کم‌تر از ۱۲ ساعت انجام شد.

وی با بیان اینکه دغدغه خدمت‌رسانی موجب شد تا در زلزله سوریه، ترکیه و افغانستان و سیل پاکستان به عنوان اولین نفر ورود کنیم، تصریح کرد: این اقدامات به دلیل خلوص و نحوه فعالیت جهادی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه افتخارات بین المللی بسیاری کسب کرده‌ایم، یادآور شد: امسال در مراسم اربعین حسینی نیز جمعیت هلال احمر حضور باشکوهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز شاهد سیل شبهات و فتنه‌ها هستیم، ابراز کرد: حوزه علمیه نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

کولیوند افزود: اگر در دوران کرونا همکاری حوزه‌های علمیه نبود شاهد خسارت‌های بسیاری بودیم که برخی از آن‌ها جبران ناپذیر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری حوزه‌های علمیه می‌توانیم الگوی جدید فکری و اسلامی را به دنیا نشان دهیم، بیان کرد: هرچقدر بتوانیم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افراد را آموزش دهیم بیش‌تر موفق شده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نسل گذشته، حال و آینده را به یکدیگر متصل می‌کند، اظهار داشت: الگوی همکاری علمای دینی با گروه‌های امدادی یک الگوی بی‌نظیر در دنیا است و این الگوی موفق باید به دنیا معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های ارتش و سپاه به هلال احمر نیز در دنیا بی‌نظیر است، عنوان کرد: این همکاری‌ها نشان از روحیه جهادی مردم ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha