دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز نشر هاجر

حوزه/ مدیرعامل مرکز نشر هاجر «تولید محتوا در موضوع زن و خانواده و همچنین کودک و نوجوان»، «بازارسازی در جهت معرفی منشورات به مراکز علمی و مخاطبان غیر از طلاب»، «تقویت برند نشر هاجر نزد سازمان ها، نویسندگان و مخاطبان»، «استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه تولید محتوا و تولید کتاب» و «ورود به بازار محصولات با فناوری جدید در حوزه فرهنگ» بخشی از این سیاست‌های پیش روی مرکز برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، احمد شایانفر، در مصاحبه رادیویی با رادیو گفت‌وگو که در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت، به تشریح فعالیت های مرکز نشر هاجر پرداخت و اظهار داشت: امسال این مرکز با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان این که مرکز نشر هاجر در نمایشگاه مجازی ۵۵۰ عنوان کتاب و در فروشگاه مجازی نیز ۱۰۰۰ عنوان کتاب را عرضه کرده است، افزود: ۴۲ عنوان از کتاب های عرضه شده چاپ اول و تازه های نشر است که کتاب های «کودک با حیای من»، «خودنمایی و خودآرایی»، «همسران همساز»، «مجموعه ۴ جلدی زن در اسلام علامه طباطبایی» و «ازدواج تحمیلی» است.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر به پرفروش ترین کتاب‌های روزهای اول نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: «تورم و ربا»، «راه روشن»، «زنان انسان ساز»، «عقاید استدلالی» و «شیرسوار» از جمله کتاب‌های پرفروش بودند.

«استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه تولید محتوا و کتاب» یکی از سیاست‌های پیش روی نشر هاجر

وی با تشریح فعالیت‌های جانبی مرکز نشر هاجر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بیان داشت: رونمایی از کتاب های همسران همساز و مجموعه زن در قرآن؛ توسعه تعامل با ناشرین و نویسندگان به خصوص ناشرین مستقر در تهران؛ تغییر سبک و بخش های سایت و کانال خبری هاجر؛ ایجاد زمینه بازدید طلاب و اساتید و مدیران مدارس علمیه از نمایشگاه و دیدار با نویسندگان و مولفین کتب نشر هاجر در غرفه برخی از فعالیت های جانبی است.

شایانفر «افزایش قیمت مواد مصرفی و هزینه های چاپ»، «کمبود شدید نیروی کار متخصص در حوزه کتاب در راستای معرفی کتاب ها»، «تغییر قیمت پشت جلد مکرر توسط بعضی از ناشران» و «نبود نظارت بر قیمت گذاری کتاب ها» را برخی از مشکلات ناشران در سال گذشته عنوان کرد.

«استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه تولید محتوا و کتاب» یکی از سیاست‌های پیش روی نشر هاجر

وی در پاسخ به این سؤال که برپایی نمایشگاه به صورت حضوری بهتر است یا مجازی، خاطرنشان کرد: هزینه‌های جانبی و نیروی انسانی در نمایشگاه حضوری بیشتر است ولی فضای خاص و زنده خود را دارد و برخی امتیازها را دارد که نمایشگاه مجازی ندارد، ولی فروش در بخش مجازی برای مخاطبان شهرستانی بهتر و مقرون به‌صرفه است؛ از طرفی نیز مشکل نمایشگاه مجازی این است که مخاطب کتاب را نمی‌تواند تورق کند و در نمایشگاه مجازی در ارسال مرسولات ممکن است کتاب آسیب دیده به مخاطب برسد و یا اینکه دیر به دست مخاطب برسد.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر به سیاست‌های پیش روی نشر هاجر اشاره کرد و ادامه داد: «تولید محتوا در موضوع زن و خانواده و همچنین کودک و نوجوان»، «بازارسازی در جهت معرفی منشورات به مراکز علمی و مخاطبان غیر از طلاب»، «تقویت برند نشر هاجر نزد سازمان ها، نویسندگان و مخاطبان»، «استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه تولید محتوا و تولید کتاب» و «ورود به بازار محصولات با فناوری جدید در حوزه فرهنگ» بخشی از این سیاست‌ها است.

وی همچنین «صرفه‌جویی در هزینه ها و کنترل بهای تمام شده به نفع مصرف کننده و در جهت افزایش تولید»، «بازنگری در شکل ظاهری کتاب مانند صفحه‌آرایی مجدد باعث صرفه جویی در هزینه های تولید خواهد شد»، «تولید کتاب‌های الکترونیکی در کنار کتاب‌های چاپی»، «چابک سازی مجموعه در راستای افزایش سرعت کارها و تولید» و «چاپ مشترک تولیدات با سایر ناشرین» را از اقدامات نشر هاجر جهت تحقق شعار سال برشمرد.

«استعدادسنجی، استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه تولید محتوا و کتاب» یکی از سیاست‌های پیش روی نشر هاجر

نشر هاجر امسال ۴۲ کتاب چاپ جدید را در نمایشگاه رونمایی کرده کرده است و فروش به صورت حضوری در راهرو ۱۴ غرفه ۵ می باشد و فروش مجازی https://hajarpub.ir در خدمت اهل کتاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha