دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سماحة الشيخ عبد المهدي الكربلائي

حوزه/ شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر حسینی در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه الزهراء عراق آنان را به تعهد دینی و اخلاقی فراخواند و از آنان خواست الگویی برای سایر دانشجویان در بقیه دانشگاه‌های این کشور باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جشن فارغ التحصیلی تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه الزهراء (س) عراق برگزار شد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم مطهر حسینی و نماینده حضرت آیت الله سیستانی طی سخنانی در این مراسم گفت: هرکسی حق دارد در چنین روزی احساس لذت و شادی داشته باشد، چرا که مرحله ای انتقالی است؛ مرحله ای است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی مسؤولیت می پذیرد و به بیانی روز اتمام نعمت الهی است که خداوند متعال از طریق خانواده و دست اندرکاران دانشگاه به او ارزانی داشته است تا دانشجو شایستگی فکری و اجتماعی کسب کند.

وی افزود: ما نباید در نظر داشته باشیم که فارغ التحصیلی تنها دروازه ورود به کار را برای ما فراهم می کند، بلکه این مسئولیت بر عهده شماست که نسبت به جامعه قدر شناس بوده و با پاسخی نیک برخورد کرده و زندگی جدیدی بسازید.

وی گفت: امیدوارم به هر فارغ التحصیل جزوه‌ای ساده داده شود که حاوی مجموعه ای از دستورالعمل های مورد نیاز باشد و نشان دهد که چه وظایف جدیدی بر دوش دارد و در آن هویت دانشگاهی‌اش ذکر شده و سالها با او بماند.

متولی شرعی آستان حسینی تاکید کرد که شما دانشجویان باید بدانید پس از انتقال از مرحله تحصیلی به مرحله کاری، فارغ التحصیلی از دانشگاه الزهرا سلام الله علیها مسئولیت بزرگی است و باید اخلاص داشته، وظایفتان را با استحکام انجام داده، انگیزه و استقامت داشته، از حجاب خود محافظت کرده، سرمشق برای دیگران در زمینه کاری خود باشید و بدانید که ناظر، خداوند متعال است.

وی ابراز امیدواری کرد کسانی که می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند یا آنها که می خواهند تشکیل خانواده دهند، الگوی سایر خانواده ها باشند و این نگاه، سرمشقی برای سایر دانشگاه‌ها باشد تا نسلی مسؤولیت پذیر در حوزه دینی و ملی ساخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha