دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ دومین هم‌اندیشی جمعی از هیئت‌های فعال در موضوع غدیر و اولین رویداد هم‌ولایتی‌های ایران،در زورخانه پهلوان سعید (گلزار شهیدان طوقانی) در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دومین هم‌اندیشی جمعی از هیئت‌های فعال در موضوع غدیر و اولین رویداد هم‌ولایتی‌های ایران،در زورخانه پهلوان سعید (گلزار شهیدان طوقانی) در کاشان برگزار شد.

در این نشست، فعالان شاخص غدیر در موضوعات مختلف گردهم آمده، ایده‌ها و تجربیات خود برای غدیر امسال را با یکدیگر به‌اشتراک گذاشتند.

حجت‌الاسلام سیدسعیدحسینی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری، حجت‌الاسلام علی‌اصغر دشتی و مداح پیشکسوت اهل‌بیت علیهم‌السلام حاج علی انسانی از مهمانان این نشست بودند.

این حرکت، به‌عنوان یک اقدام خودجوش و مردمی توسط هیئت‌های فعال غدیر، به‌دنبال آن است که از بین همه اقدامات و فعالیت‌های عید غدیر، اقدامات شاخصی که قابلیت دارد به صورت ملی پیگیری شود، توسط شاخصین همان حوزه در کل کشور دنبال شود. در این راستا دبیرخانه‌هایی با عنوان «موکب پشتیبان» اعلام می‌شوند تا تحقق این اهداف را دنبال کنند.

از جمله اقدامات برجسته‌ای که می‌توان در سطح ملی و بین‌المللی بصورت فراگیر دنبال شوند:

۱. معارف غدیر: ترویج خطبه غدیر، زیارت غدیریه و نماز عید غدیر

۲. اطعام غدیر: اطعام، مهم‌ترین سفارش عید غدیر، به‌ویژه اطعام و اکرام نیازمندان

۳. مهمانی غدیر: جشن خیابانی غدیر همراه با دسته و کاروان شادی

۴. نسل غدیر: ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان خصوصا سرود

۵. مراسمات غدیر: ابتکارات برگزاری مراسمات جشن شاد غدیری مورد پسند اهل‌بیت علیهم‌السلام در مساجد و هیئت و حرم ائمه و امامزادگان علیهم‌السلام

۶. غدیر و نهج‌البلاغه: بهترین زمان برای معرفی و ترویج نهج‌البلاغه

۷. تکریم سادات: قرار جمعی برای رفتن به منازل سادات و علما و بزرگداشت ایشان

۸. اقتصاد غدیر: اوج شکوفایی نذورات مردمی برای احیا و شناساندن غدیر به جهانیان

۹. هنر غدیر: تولید آثار هنری ویژه غدیر

۱۰. رسانه غدیر: صدایی برای شنیده شدن و دیده شدن همه فعالیت‌های هیئت‌ها در ایام غدیر

۱۱. غدیر بین‌المللی: جهانی‌اندیشی و اقدام بین‌المللی در موضوع غدیر امسال توجه ویژه‌تری می‌طلبد

برای هر کدام از این ۱۱ موضوع، یک هیئت شاخص به نمایندگی از فعالین آن موضوع، دبیرخانه پیگیری اقدامات آن موضوع را متقبل می‌شود.

همچنین در این نشست، فراخوان شعار مشترک هیئت‌های کشور در ایام غدیر ۱۴۰۲ اعلام شد که طی آن از تمام هیئت‌ها و مخاطبین درخواست می‌شود شعارهای پیشنهادی خود برای ایام غدیر امسال را به شماره ۳۰۰۰۱۵۴۲ ارسال نمایند.

پس از بررسی شعارهای پیشنهادی، بهترین شعار به عنوان شعار مشترک غدیر ۱۴۰۲ انتخاب و اعلام خواهد شد. از همه هیئت‌ها خواسته می‌شود ضمن حفظ دغدغه، مسئله و شعار خود به عنوان محور برنامه ایام غدیر امسال، نشان شعار مشترک هیئت‌ها را نیز در گوشه تولیدات و فضاسازی خود استفاده نمایند. این شعار به‌عنوان نماد حرکت جمعی و اتحاد هیئت‌های حسینی همچون نخ تسبیحی این همدلی و انسجام را به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha