پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌الاسلام هادی الیاسی

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی گفت: معارفی که در دوران امام صادق (ع) بیان و اصولی که پایه‌گذاری شد بعدها در زمان امامت امامان بعد از ایشان تعمیق داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام هادی الیاسی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق ( ع) که در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد، اظهار داشت: دوران این امام همام از ویژگی‌های خاصی برخوردار است به‌خصوص از حیث جان گرفتن اسلام اهمیت دارد.

وی بیان داشت: معارفی که در دوران امام صادق (ع) بیان و اصولی که پایه‌گذاری شد بعدها در زمان امامت امامان بعد از ایشان تعمیق داده شد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: ایشان شاگردان زیادی را نیز تربیت کردند و نقش مهمی در نشر معارف دینی و سیره اهل‌بیت (ع) در بین مسلمانان داشتند.

وی تصریح کرد: دوران این امام همام نیز با ستمگری‌های حاکمان مستبد و ستمگر همراه بود، حاکمانی خونریزی که از هیچ تلاشی برای مقابله با امام صادق (ع) فروگذار نبودند.

حجت‌الاسلام الیاسی بیان داشت: به دستور حاکم مستبد آن زمان خانه امام صادق (ع) را آتش زدند اتفاقی که بعد از حکومت سقیفه که خانه امام علی (ع) را آتش زدند سابقه نداشت تا این که خانه ایشان را آتش زدند هدف از این کار ایجاد رعب و وحشت بود.

وی ادامه داد: جاسوسانی نیز آن زمان برای زیر نظر گرفتن امام صادق (ع) استخدام کرده بودند تا اجازه ندهند معارف اهل‌بیت (ع) در بین مسلمانان ترویج یابد.

حجت‌الاسلام الیاسی با اشاره به جایگاه قم در نزد امام صادق (ع) ابراز داشت: در روایت‌هایی که از ایشان به‌جای‌مانده از قم به نیکی یاد می‌کنند و عده‌ای از شاگردان ایشان نیز در قم مستقر شدند و بعدها یکی از علت‌های حضور حضرت فاطمه معصومه (س) در قم نیز حضور شاگردان امام صادق (ع) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha