پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ی

حوزه / کارشناس مذهبی با بیان اینکه از توصیه‌های اخلاقی امام صادق(ع) در جامعه باید بهره ببریم، گفت: هر کس در هر حرفه و یا منصب و مقامی که حضور دارد از اخلاق نیکو برخوردار باشد، موجب بخشش گناهانش در قیامت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با سالروز شهادت با امام جعفر صادق(ع) ششمین سالگرد ارتحال آیت الله سید رضا علم الهدی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روحانیون، اساتید و طلاب مدارس علمیه و اقشار مختلف مردم در مسجد امیرالمومنین(ع) کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی اقبالی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، بر لزوم امام شناسی در ارتباط با خدا، جامعه، خانواده و همسایگان تأکید کرد و اظهار داشت: مومنین نسبت به سیره فردی و اجتماعی ائمه معصومین شناخت کامل داشته باشند.

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه از توصیه‌های اخلاقی امام صادق(ع) در جامعه باید بهره ببریم، گفت: هر کس در هر حرفه و یا منصب و مقامی که حضور دارد از اخلاق نیکو برخوردار باشد، موجب بخشش گناهانش در قیامت می‌شود.

وی، خوش اخلاقی در خانواده و محیط کار را موجب جذب محبت خدا و پاک شدن گناهان در قیامت دانست و یادآور شد: انسان مسلمان نباید با زبانش به بردار دینی خود تهمت و افترا بزند، بلکه با استفاده از فضای زندگی امام صادق(ع)، باید به برادر دینی خود احترام بگذارد.

حجت الاسلام اقبالی، به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله سید رضا علم الهدی اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم علم الهدی، مبلغ حضرت امام(ره) در منطقه کاشان و عارف با انگیزه، خدا شناس، اهل زهد و مردم دار بود، به طوری که در آخرین ساعت عمرش نیز نماز شب او ترک نشد.

وی، به زی طلبه‌گی مرحوم آیت الله علم الهدی اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ، علیرغم اینکه می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، ولی ساده زیستی را بر تجملات و دنیا طلبی ترجیج داد و ارتباط بسیار صمیمی با طلاب حوزه‌های علمیه داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha