چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ص

امام جمعه کاشان به روش و طریق محاسبه شیعه از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) فرمود هر وقت سر خود را روی بالش گذاشتی یا هنگام استراحت از نفس خود سؤال کنید که آیا امروز واسطه خیر در گشایش زندگی و رفع مشکل فرد مومنی شده ای یا نه؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در شام شهادت عزاداری امام جعفر صادق (ع) در مسجد محمدی خیابان رسالت کاشان با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمود شیعه همیشه باید محاسبه داشته باشد، گفت: در روایت داریم، زیرک ترینِ زیرکان کسی است که هر شب اعمال خود را محاسبه کند.

امام جمعه کاشان به روش و طریق محاسبه شیعه از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص) فرمود هر وقت سر خود را روی بالش گذاشتی یا هنگام استراحت از نفس خود سؤال کنید که آیا امروز واسطه خیر در گشایش زندگی و رفع مشکل فرد مومنی شده ای یا نه؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن توصیه به ترک گناه، استغفار و احترام به والدین، تأکید کرد: انسان برای محاسبه گری در اعمال خود علاوه بر استغفار و تصمیم جدی بر عدم انجام گناه، با والدینش نیز باید مهربان باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه امام صادق (ع) دوست دارد انسان نسبت به والدین خود مهربان باشد، در رابطه با رفع حاجت مومن با ذکر حدیثی از پیشوای ششم گفت: حضرت می فرماید: اگر کسی برای رفع نیازی نزد شما آمد و شما می توانستید نیازش را رفع کنید و انجام ندهید در پیشگاه خداوند مسئول می باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که انسان مومن باید نتیجه کارهای مثبت و منفی را از نفس خودش مطالبه کند، ادامه داد: اگر نتیجه محاسبه انسان مثبت بود، در مقابل این نتیجه مثبت شکر و تکبیر خدا را با گفتن (اَلحَمدُ لِلله، اَللهُ اَکبَرُ ) به جا بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با اشاره به اهمیت حضور در مسجد، گفت: مسجد اولین مکان برای تحقق جامعه دینی و مدنی و محور اصلی برای حل و فصل مشکلات مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha