دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1087008
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ نماز جمعه این هفته تهران ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه این هفته تهران ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر افزود: به همین مناسبت در نمازجمعه این هفته تهران ویژه برنامه‌هایی چون فضاسازی و استقبال از دختران با اهداء ۱۰۰۰ شاخه گل، اهدا بیش از ۵۰۰ هدیه به دختران، دعوت از دختران جهت حضور در نمازجمعه و خواندن اولین نماز جمعه، تقدیر از دختران نخبه در تریبون نمازجمعه تهران، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دختران ایران و دعوت از دختران شهید و تجدید عهد با آنان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی نوری ادامه داد: در بخش معرفی کتاب این هفته به مناسبت سوم خرداد و تقارن با روز دختر، کتاب «دختران اُ.پی. دی» نوشته لیلا محمدی معرفی می‌شود. کتاب «دختران اُ پی. دی» که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است، شامل خاطرات مینا کمایی، از روزهای پر تلاطم دوران دفاع مقدس (از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴) می باشد.

وی اظهار کرد: مینا کمایی از دختران شجاع آبادانی، همراه با دوستانش که به «دختران اُ پی. دی» معروف بودند، امدادگری را در بیمارستان امام خمینی (ره) شرکت نفت ‏آموزش می‌دادند. وی در همان سال با تأسیس بسیج خواهران آبادان، به فعالیت‏ در بسیج می‌پرداخت و برای امدادگری و واکسیناسیون به روستاهای‏ اطراف آبادان می‏‌رفت. مینا کمایی و همراهانش با شروع جنگ تحمیلی به رغم ناامنی شهر، در آبادانی که زیر آتش توپ و خمپاره بود ماندند و خطر را به جان خریدند تا مایه دلگرمی دیگران باشند. نگارنده با بیان خاطرات مینا کمایی خواننده را به روزهای آغاز تجاوز رژیم بعث عراق به ایران اسلامی می‌برد. خاطراتی از دوران کودکی، زمان تحصیل در مدرسه و فعالیت های سیاسی و اجتماعی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب‏ اسلامی، به ‏شهادت رسیدن خواهر نوجوان راوی‏ توسط منافقین در اصفهان، دیدار با امام خمینی (ره)، و وضعیت شهر خرمشهر پس از آزادی، از مهمترین موارد مطرح شده در این کتاب است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان افزود: کتاب «دختران اُ.پی.دی» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در معرض انتخاب علاقمندان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha