دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه بوشهر با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان توصیه های تهذیبی پرداخت و گفت: در حوزه های علمیه جایگاه تهذیب و اخلاق باید پررنگ باشد تا طلابی مهذب تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر، تبلیغ چهره به چهره را یکی از موثرین روش های تبلیغی عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت های تبلیغی چهره به چهره نقش بسزایی در آشنایی و اشتیاق مردم و نوجوانان به حوزه های علمیه دارد و در طول تاریخ، همواره جذب حوزه ها از طریق ارتباط موثر، همدلانه و چهره به چهره با مردم اتفاق افتاده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای تقویت حوزه در مسائل مختلف تاکید کرد و گفت: مردم ظرفیت بزرگی در نظام مقدس ما هستند و می توان از ظرفیت های مردمی و موقوفات برای تامین نیاز حوزه های علمیه استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری سرمایه گذاری برای افزایش توان علمی طلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سرمایه گذاری و توانمند سازی باید به گونه ای باشد که طلاب استان در عرصه های مختلف علمی، تهذیبی و تبلیغی توانمند شوند و کارآمدی لازم را جهت خدمت رسانی در عرصه های مختلف کشوری پیدا کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی، پژوهشی و علمی و نیز تبلیغی را از عناصر مهم در حوزه های علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه امروز باید اهل قلم باشد و توانایی لازم جهت نوشتن در موضوعات مرتبط را داشته باشد تا در جامعه، موثر واقع شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به بیان توصیه های تهذیبی پرداخت و گفت: در حوزه های علمیه جایگاه تهذیب و اخلاق باید پررنگ باشد تا طلابی مهذب تربیت شوند زیرا اساس حوزه های علمیه بر تربیت انسان و ترویج اخلاق پسندیده در جامعه است، لذا حتماً باید ابعاد تربیتی و اخلاقی در حوزه جدی گرفته شود و طلاب مهذب و متخلق در حوزه تربیت شوند تا بتوانند جامعه را تربیت کنند.

وی همچنین نسبت به برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی برای طلاب و حوزویان تاکید کرد و گفت: علاوه بر دانش، بینش و بصیرت و تهذیب نیز برای طلاب بسیار حائز اهمیت است و طلبه باید به گونه ای بار بیاید که آگاه به زمانه خود باشد، روحیه انقلابی داشته و بتواند از انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان نسبت به پیشرفت های حوزه های علمیه استان بوشهر در سالهای اخیر ابراز خرسندی کرد و برای توسعه و پیشرفت بیشتر حوزه استان رهنمودهایی را بیان داشت.

در این جلسه حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت حوزه علمیه استان پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha