یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضا احمدی فر

حوزه/ حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به وضعیت برپایی نماز در ادارات استان به‌ویژه آموزش‌وپرورش، گفت: مسئولان آموزش‌وپرورش استان دغدغه نماز ندارند.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،اظهار داشت: وضعیت برپایی نماز به‌عنوان یک فریضه الهی در استان تعریف چندانی ندارد.

وی افزود: اینکه خوابگاه‌های مدارس خراسان ‌شمالی امام جماعت روحانی ندارد، نشان‌دهنده کم‌اهمیت شمردن نماز و عدم دغدغه مسئولان آموزش‌وپرورش در این زمینه است.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: به‌عنوان نمونه در فصل برپایی اردوهای دانش‌آموزی می‌بینیم که تمام موارد اعم از تفریح، ناهار، تنقلات و غیره برای دانش آموزان پیش‌بینی می‌شود اما هیچ حرکتی برای پخش اذان و برپایی نماز صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در مورد پروژه‌های آموزش‌وپرورش و اردوگاه دانش‌آموزی بجنورد هم در زمینهٔ نماز ما شاهد نواقص بسیاری هستیم در برخی از این پروژه‌ها هنوز نمازخانه آماده نشده است یا اگر نمازخانه آماده است اذان در این پروژه‌ها پخش نمی‌شود یا اینکه مهر نماز به تعداد وجود ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: مسئولان اگر دغدغه نماز داشته باشند در ساخت و تعریف هر پروژه اولین گامی که برمی‌دارند ساخت نمازخانه و رفع نواقص در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تقریباً هیچ‌یک از خوابگاه‌های دانش‌آموزی استان امام جماعت روحانی ندارند هیچ معنا و مفهومی جز عدم دغدغه مسئولان برای این فریضه الهی ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: بنده خودم گویا به‌عنوان یک نیروی آموزش‌وپرورش مسئول هماهنگی روحانیون برای برپایی نماز در مدارس شده‌ام که با یک روحانی صحبت کنم منزل شما نزدیک مدرسه نمونه دولتی شما آنجا را پوشش بدهید یا روحانی دیگری که منزلش نزدیک مدرسه دیگری قرار دارد آنجا را خدمات‌دهی کند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر همکاری مسئولان آموزش‌وپرورش درزمینهٔ برپایی نماز، گفت: مسئولان آموزش‌وپرورش استان به دلیل اینکه دغدغه‌ای برای برپایی این فریضه الهی ندارند در این زمینه همکاری لازم را با یکدیگر ندارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha