دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به تدریس سطح عالی حوزه در مدارس علمیه خراسان شمالی، گفت: تدریس سطح عالی حوزه علمیه خراسان شمالی با تلاش و مساعدت همه همکاران به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، اظهار داشت: نبود سطح عالی حوزه در استان در طول سال‌های گذشته یک دغدغه و خلأ بزرگ محسوب می‌شد.

وی افزود: دغدغه همه همکاران رفع این مشکل بود تا سطح عالی حوزه در استان راه‌اندازی شود که خوشبختانه تلاش و مساعدت آن‌ها نتیجه داد و سطح عالی حوزه در استان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: هم‌اکنون در این دوره سطح عالی حوزه که همان سطح چهار است با ۷۰ مخاطب و با استفاده از ظرفیت اساتید مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما درزمینهٔ حوزوی مشکلات و کمبودهای بسیاری در استان داشتیم که ازجمله آن می‌توان به نداشتن گروه علمی برای ایجاد رشته‌های تخصصی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به راه‌اندازی گروه علمی کلام، تصریح کرد: خوشبختانه ما هم‌اکنون گروه علمی کلام را در استان با استفاده از ظرفیت اساتید مشهد و قم راه‌اندازی کردیم و مخاطبان در این دوره در حال پایان‌نامه نویسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مفید در این دوره برپایی درس اخلاق برای طلاب به‌صورت هفتگی و با استفاده از ظرفیت نماینده ولی‌فقیه در استان است که هم به‌صورت حضوری و هم مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه با تأکید بر اهمیت تکریم اساتید حوزه، افزود: یکی از برنامه‌هایی که در این دوره به آن پرداختیم تکریم اساتید حوزه بود که در قالب برنامه‌ای از همه اساتید فعال در این بخش با مراجعه به منازل آنان تقدیر صورت گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با اشاره به تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این طلاب در ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران و با استفاده از ظرفیت ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha