دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئت مشترک "مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها در لبنان" و "مجمع ادیان و مذاهب سوریه" از مرکز "تجمع علمای مسلمان" در لبنان بازدید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت مشترک "مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها در لبنان" و "مجمع ادیان و مذاهب سوریه" از مرکز "تجمع علمای مسلمان" در لبنان بازدید کردند.

این هیئت متشکل از سید علی قاسم رئیس مرکز، شیخ ماهر شعیب مسئول روابط عمومی، شیخ سنان سیدوش رئیس انجمن آل البیت (علیهم السلام)، شیخ محمد القادری شیخ طریقت قادریه در سوریه، مازن هارونی رئیس دانشکده علوم دینی، علیا موسی "عضو مجمع ادیان و مذاهب" دلال خلیل رئیس کنگره اسلامی و جیهان بدیر عضو مرکز گفتگوی ادیان بود که مورد استقبال شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان و اعضای آن قرار گرفتند.

سید قاسم در ابتدا سخنانی را بیان کرد و گفت: از متولیان این تجمع پربرکت تشکر می کنم که پذیرای ما بودند، این تجمع مبتنی بر اندیشه و علم و مقاومت است و تلاش آن برای گرد هم آوردن مسلمانان است.

وی افزود: تجمع علمای مسلمان،توسط علمای برجسته اداره می شود که افراد با تجربه ای هستند و از آزادی، اراده و استواری برخوردارند و علاوه بر آن، مقاومت را رویکردی برای مبارزه با دشمن واحد، یعنی رژیم غاصب صهیونیستی می دانند.

مازن هارونی، در این دیدار گفت: ما افتخار حضور در این مکان مبارک را داریم، اولین تجمعی است که می بینم اهل تسنن و شیعه هستند، آنها از منظر اسلام با هم ملاقات می کنند، «مؤمنان برادرند» و «مسلمان برادر مسلمان است». آنها به عنوان مردان اصلاح و تفاهم در سراسر عرصه اسلامی تلاش می کنند.

وی افزود: این هیئت، نماینده تمامی اقشار شرق سوریه (اسلام، مسیحیت، ایزدی ها، زرتشتیان، کردها و اعراب) است. ما به دنبال حفظ انسان به عنوان یک انسان بوده و هر کدام با آزادی عقیده و گرایش خود هستیم و بر انسانیت خود متحد می شویم.

رئیس دانشکده علوم دینی تصریح کرد: ما در قامشلی کنفرانسی را با این عناوین وحدت گرایانه برگزار کردیم و موفقیت بزرگی بود. امسال ما به دنبال برگزاری کنفرانس هستیم، امیدواریم مورد حمایت، حضور و مشارکت شما عزیزان قرار گیرد و تلاش می کنیم کنفرانس به صورت دوره ای در سراسر جهان برگزار شود.

شیخ عبدالله نیز به نوبه خود ضمن خیر مقدم به میهمانان،در خصوص تأسیس، تاریخ و اهداف تجمع علمای مسلمان مطالبی را بیان کرد و به چند نکته مهم در مورد تاریخ و سیر فعالیت های این تجمع اشاره کرد که مهم ترین آنها لغو توافق ۱۷ می بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha