شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیماری شدید

حوزه/ به دستور تولیت شرعی حرم امام حسین(ع) چهار نفر از اعضای یک خانواده کم بضاعت که دچار بیماری شدید بودند تحت درمان رایگان قرار گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چهار نفر از اعضای یک خانواده عراقی (سه برادر و خواهرشان) به دلیل وراثت ژنتیکی به بیماری پوستی مبتلا هستند. بیماری آنها یک سال بعد از تولد با ظهور بثورات جلدی شروع شد و به خورده شدن انگشتان، گوش ها، بینی و چشم ها ختم شد. از سلامتی و غذا خوردن و زندگی در میان مردم محروم شدند و از اطرافیان جامعه خود طرد و منزوی شدند. از دردهای جسمی و زخم روانی رنج شدیدی بردند. بیماری پوستی پلک های آنها را خورده و باعث کم بینایی آنها شد.

چهل و پنج سال است که به پزشکان و بیمارستان ها و درمانگاه ها در داخل و خارج از عراق مراجعه می‌کنند، اما فایده ای نداشته است، با افزایش سن، حالشان بدتر شده است. تا اینکه چندی پیش به متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده مرجعیت، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی مراجعه کردند که وی بلافاصله دستور می‌دهد درمان این خانواده به صورت رایگان پیگیری شده و برای آنها مستمری ماهانه قرار دهند.

دایی آنها درباره هشام (۴۵ ساله)، زهرا (۴۰ ساله)، محمد (۳۸ ساله) و مسلم (۳۷ ساله) می‌گوید: فرزندان خواهرم از زمانی که به سال اول زندگی خود رسیده‌اند از بیماری پوستی رنج می‌برند که از اندام‌های بدن مانند سر، دست و پا به صورت ورمهایی شروع ‌شد که با افزایش سن، تکثیر می‌شدند. ما آنها را به پزشکان زیادی در چند استان و خارج از کشور ارجاع دادیم، ولی درمان آنها در حد قرصهای آرامبخش، مسکّن و پانسمان بود.
آنها زمانی که در مقطع ابتدایی بودند، ناچار به ترک تحصیل شدند، چون نمی توانستند قلم به دست بگیرند و بنویسند. محیط مدرسه از ترس عفونت، آنها را نمی پذیرفت؛ با وجود اینکه بیماری آنها مسری نیست. با بزرگتر شدن سنشان بیماری آنها تشدید شد و قسمتهایی از سر آنها را گرفتار کرد و گوشها و پلکهای چشمشان شروع به ساییدگی کرد.
دایی شان صحبت هایش را در مورد مصیبت آنها ادامه داده و گفت: ما ده سال پیش پرونده محمد را به حرم حسینی تقدیم کردیم که هزینه عمل درمان چشم او در خارج از عراق را متقبل شد و او را در ایران تحت درمان قرار دادیم ولی بیماری او شدید شد و آن عمل برایش فایده‌ای نداشت و دیگر در زیر نور آفتاب نمی‌توانست ببیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آنها از فرسایش بینی یا گوش، اختلال بینایی یا نابینایی و از دست دادن انگشتانشان رنج می‌برند و یکی از سخت ترین کارها برای آنها خوردن و آشامیدن است. غذا را جز به سختی نمی توانند قورت دهند، مادرشان از آنها مراقبت کرده و کارهای آنها را به عهده دارد. معالجه آنها گران است، و خانواده فقیری هم هستند.

دایی شان درباره نحوه مراجعه آنها به آستان مقدس حسینی و متولی شرعی حرم می‌گوید: مسلم دچار تومور بدخیم در سرش شد و ما به بنیاد بین‌المللی درمان سرطان «وارث» مراجعه کردیم. بنیاد از ما خواست که او را تحت عمل جراحی زیبایی قرار داده و ۳۰ جلسه پرتو درمانی کنیم ما این کار را انجام دادیم و حالش خوب شد. آنجا بود که متوجه شدیم که این بنیاد و خود آستان تحت اشراف شیخ عبدالمهدی کربلایی به بیماران آبرومند مساعدت می‌کنند.

پس از زیارت حرم به ایشان مراجعه کردیم، هنگامی که مسلم را دید و از اوضاع خانواده مطلع شد دستور داد که مسلم و سایر اعضای خانواده تا بهبودی کامل از پرداخت هزینه درمان معاف باشند و برای آنها مستمری ماهانه نیز تعیین کرد.

خانواده مبتلا به بیماری شدید پوستی تحت حمایت درمانی حرم امام حسین(ع) قرار گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha