یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ادامه تحصیل رایگان دانش آموزان یتیم در دانشگاه‌های وابسته به حرم امام حسین (ع)

حوزه/ تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) از اختصاص صندلی در دانشگاه‌های تابعه آستان حسینی برای تحصیل ایتام به صورت رایگان خبر داده و بر ادامه حمایت‌ها تا بعد از فارغ التحصیلی تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت دینی و تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) از اختصاص کرسی‌های تحصیلی رایگان در دانشگاه‌های وابسته به حرم امام حسین (ع) برای دانش آموزان مدارس ایتام تحت نظارت حرم خبر داد. این دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل، در جنبه های مختلف زندگی مانند ازدواج نیز از مساعدتهای حرم مطهر برخودار خواهند بود.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در جریان پذیرایی از جمعی از معلمان و دانش آموزان ممتاز مدارس ایتام زیر نظر آستان حسینی گفت: دانش آموزان مدارس ایتام در هر یک از دانشگاه‌های «وارث الانبیاء»، دانشگاه علوم پزشکی «السبطین» و دانشگاه «الزهراء» می‌توانند تحصیل خود را به صورت رایگان با هزینه حرم امام حسین (ع) ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال ایجاد دانشگاه برای دانشجویان یتیم هستیم خاطرنشان کرد: مدیریت حرم امام حسین علیه‌السلام برای حمایت از دانش‌آموزان برای تکمیل تحصیل و همچنین تأمین هزینه‌ها از جمله حمایت در جنبه های زندگی مانند ازدواج و غیره تلاش خواهد کرد.

تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین (ع) با اشاره به قدر دان بودن همه برادران و خواهران کادر آموزشی و متولیان فرآیند آموزشی و پرورشی در این مدارس نسبت به نعمت بزرگی که خداوند به آنها ارزانی داشته است، گفت: انسان هر چه بیشتر احساس کند کاری که انجام می‌دهد معنوی است، انگیزه‌اش برای عملکرد خوب آموزشی و تسلط بر کار قوی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که زحمات بیش از ۱۲ سال تحصیلی از مهد کودک تا ورود به دانشگاه با موفقیت و نمرات عالی به پایان رسیده است و به دانش آموختگان این مدارس که رتبه‌های بالایی دارند و در دانشکده‌های مختلف پذیرفته می‌شوند، افتخار میکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کربلایی تاکید کرد: ارتباط معلمان با والدین در مواقعی که دانش‌آموزان دختر یا پسر، دیر سر درس حاضر می‌شوند و یا در صورت بروز مشکلات لازم است و در این صورت خواهشمندیم با والدین در ارتباط باشند و برای یافتن راه‌ حل در صورت داشتن شرایط بد مالی، روانی، اقتصادی، اجتماعی و یا سلامتی با آنها همکاری کنند، لذا از شما می خواهیم در انجام امور صبور باشید تا دانش آموزان را از دست ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مواردی در بین دانش آموزان بررسی شود که دانش آموز در چه حال و شرایطی است و این موارد به روانشناس ارائه شود تا برنامه ویژه‌ای برای پشتیبانی روانی آنها تدوین شود تا علاوه بر فرآیند آموزشی، راه حل های مناسبی یافته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha