شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درمان در منزل

حوزه/ با هدایت نماینده مرجعیت دینی و متولی شرعی حرم مطهر حسینی شیخ عبدالمهدی کربلایی، اداره بهداشت و آموزش پزشکی حرم، در ابتکار عملی جدید بیماران خانواده های فقیر و نیازمند در شهر کربلا را در منازل خود درمان می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بهاء الوائلی مدیر مرکز باکتری شناسی در کربلا گفت: بر اساس توصیه نماینده مرجعیت و متولی شرعی حرم مطهر حسینی شیخ عبدالمهدی کربلایی، دبیرخانه حرم حسینی حمایت کامل خود را از بخش بهداشت و درمان در عراق انجام می‌دهد و مؤسسات بهداشتی و پزشکی آن در ارائه خدمات به تعدادی از اقشار جامعه عراق، به ویژه خانواده های شهدا، مجروحان، نیازمندان و افراد کم درآمد تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تعدادی از افراد درمان خانگی را آغاز کردیم و از ابتدای ماه جاری میلادی (می) بیش از ۵۰۰ مورد معاینه و تشخیص داشته ایم که ۱۵۰ بیمار به منظور جراحی به مراکز تخصصی وابسته به آستان حسینی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: این ابتکار ادامه دارد و شامل ویزیت بیماران در منازل آنها، انجام معاینات پزشکی و آزمایشگاهی و همچنین رادیوگرافی، تصویربرداری ام آر آی ، اسکن، نوار قلب و ... می‌شود و هزینه تمام این خدمات از طرف آستان حسینی پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است مرکز درمان در منزل «میزان» وابسته به سازمان بهداشت و آموزش پزشکی آستان حسینی با هدف ارائه بهترین خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به شهروندان به ویژه سالمندان و بیماران کم درآمد به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha