شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
image-20230518145514-1.png

حوزه/استاد حوزه علمیه قم ضمن مرز بندی میان ریا و تبلیغ کارهای خوب ابراز داشت: مرز ریا و تبلیغ کارهای خوب زمانی است که خود انسان آن را تشخیص دهد چرا که انسان با هوای نفس خود آشنا است و می داند که عمل او مطابق با هوای نفس او است یا نه و این امر به حالت درونی خود شخص بر می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در برنامه حیات قرآنی که از شبکه جهانی ولایت برگزار شد بیان داشت : اهل بیت علیهم السلام و اولیای الهی به دنبال این حقیقت هستند که حیات قرآنی و زندگی قرآنی را در زندگی بشر همراه کنند، لذا باید در تلاش باشیم تا با مبانی دینی مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا شویم و سعی داشته باشیم از صبح تا شب اعمال و رفتار ما بر اساس تعالیم قرآنی باشد.


وی رفتار و کردار منافقان را خراج از مقوله حیات قرآنی دانست و ابراز داشت: منافقان رفتارهای تصنع گونه دارند و به گونه ای رفتار میکنند که خارج از باطن آنها است و تظاهر به چیزی که در آنها نیست می کنند البته این امر امور مثبتی را نیز شامل است همچون کسی که خدمات زیادی دارد و همه را کتمان میکند و یا فردی که اهل عبادت می باشد و دنبال ریا و به گوش مردم رساندن نیست لذا باب تصنع هم جنبه منفی و جنبه مثبت را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ضمن تاکید بر شناخت نیرنگ منافقان در جوامع اسلامی تصریح کرد: در آیات قرآن کریم منافقین به گونه ای معرفی می شوند که هویت و شخصیت ندارند و حزب بادی هستند که ایمان در درون خود ندارند.


قایم مقام مدیر حوزه‌های علمیه آثار تربیت وحی را آرامش دنیا و آخرت دانست و ابراز داشت: اگر انسان در تربیت قرآن باشد به کمال میرساند و صداقت، گفتار و کردار او مطابق با اعمال صادق او خواهد بود.

وی گفت: در جامعه قرآنی ظاهر و باطن جامعه یکی و صداقت در آن موج می زند و نیرنگ و باور غلط در آن جای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن مرز بندی میان ریا و تبلیغ کارهای خوب ابراز داشت: مرز ریا و تبلیغ کارهای خوب زمانی است که خود انسان آن را تشخیص دهد چرا که انسان با هوای نفس خود آشنا است و می داند که عمل او مطابق با هوای نفس او است یا نه و این امر به حالت درونی خود شخص بر می‌گردد.


حجت الاسلام و المسلمین ملکی در بیان معرفی انواع جهل بسیط و مرکب خاطرنشان ساخت: منافقان در زمره جاهلان مرکب هستند که فکر می‌کنند با خرد علم های دارند که همه چیز را می‌دانند و در خیال خود در مسیر اصلاح جامعه هستند چه بسا کفار با صراحت و منافقین با نیرنگ در صدد نابود کرد حقانیت دین مین اسلام هستند

وی توجه به مفاهیم علم آموزی قران در زندگی بشر را امری مهم دانست و گفت: ذات انسان از دید اسلام دو سرشتی است که در خود خیر و شر را دارد و اگر خیر باشد ماندگار و اگر شر باشد همچون کف روی آب از بین خواهد رفت لذا کسانی که تحت تربیت قرآن باشند همیشه امیدوارند چرا که حق پیروز و باطل نابود است و جریان تاریخ موید این حرف است.


وی در ادامه تصریح کرد: باطل همچون کف روی آب در زمان سیل می باشد که در ابتدا گستره وسیعی را دارد و افراد ظاهر بین این گستره کف را تنها می بینند، اما زمانی که آثار سیل و کف از بین می رود آب زلال دیده می شود لذا باطل در ظاهر بسیار است اما در عمق خلاف این امر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: کسانی که به قرآن و آیات الهی ایمان دارند بدانند که قرآن می ماند و آنانی که به دنبال لودگی و محو آیات قرآنی هستند بدانند نخواهند ماند.

مرز ریا و تبلیغ کارهای خوب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha