پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
محمودی امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان با بیان اینکه دشمن به دنبال نهادینه کردن و جایگزینی فرهنگ بی بند و باری به جای عفت و پاکدامنی در جامعه است، گفت: همه نسبت به دفاع از حریم عفاف و حجاب و مبارزه با منکر بی حجابی مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به دو پدیده گرانی و احتکار در کشور گفت: وقت آن رسیده مسئولین اقدامی قاطع و عملی برای مبارزه به گران فروشی و احتکار نمایند و در سال مهار تورم نباید برخی دستگاهها خود عامل گرانی باشند.

خطیب جمعه کنگان با تبریک دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر، به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می داند پرداخت و گفت: در عظمت حضرت معصومه(س) همین بس که سه امام معصوم زیارت آن بانو را موجب وجوب بهشت می دانند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) از امامزادگانی است که دارای جلالت قدر، مزاری معلوم، زیارت آنها مورد توصیه ائمه اهل بیت علیهم السلام و دارای زیارت ماثوره از ناحیه ائمه معصومین است.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز ملی جمعیت و سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: مسئله جمعیت و فراوانی آن از مواهب الهی و از دغدغه های مهم رهبری و یکی از ابزارهای قدرت و قوت و حفظ جمعیت جوان کشور است.

وی جمعیت زدایی را از سیاست های استکباری دانست و با تبیین سیاستهای کلی رهبری فرزانه انقلاب در حوزه جمعیت، عنوان کرد: توجه به مقوله جمعیت و جوانی از سیاستهای شورای فرهنگ عمومی و جمعیت و فرزندآوری لازمه پیشرفت، توسعه و استقلال کشور است.

امام جمعه کنگان هزینه نگهداری سالمندان، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید، مهاجر پذیری و نیروی کار کم، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور را از آسیب های سالمندی جمعیت دانست و با تشویق به ازدیاد جمعیت و عنوان این مسئله که هرگونه تخلف در حوزه برنامه های افزایش جمعیت توسط دستگاهها جرم است، گفت: مسئولان به وعده های خود در حوزه سیاست های تشویقی جمعیت و خانواده عمل کنند.

حجت الاسلام محمودی با تبریک سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر و گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس و بیان اینکه فتح خرمشهر پایان توهم فتح تهران بود اظهار کرد: فتح خرمشهر درس شیرینی مقاومت و تلخی تسلیم را برای همه ثابت و نشان داد هزینه مقاومت به مرتب از هزینه تسلیم کمتر است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مساله حجاب و عفاف اشاره و با عنوان اینکه دشمن به دنبال نهادینه کردن و جایگزینی فرهنگ بی بند و باری به جای عفت و پاکدامنی در جامعه است افزود: همه مردم و مسئولان در سطوح و دستگاههای مختلف نسبت به دفاع از حریم عفاف و حجاب و مبارزه با منکر بدحجابی و بی حجابی مسئول اند.

خطیب جمعه کنگان به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه با مقاومت و خواری و زبونی این رژیم کودک کش اشاره و افزود: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، افکار عمومی منطقه را علیه این رژیم آرایش مجدد داده و خیانت برخی رژیم های عربی را با چالش های سختی روبرو می سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha