یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ محمد صنقور

حوزه/ حجت الاسلام شیخ محمد صنقور امام جمعه منامه از حکومت بحرین خواست زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور، امام جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) دراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین، از مقامات ذیربط خواست تا همه زندانیان را آزاد کنند و این پرونده بشردوستانه را ببندند، همچنین از آنها خواست تا به خانواده زندانیانی که مورد اذیت و خشونت قرار گرفته اند، اطمینان دهند.

شیخ صنقور در خطبه نماز جمعه روز گذشته از مقامات ذیربط خواست تا با برقراری تماس تلفنی با خانواده زندانیان و تسهیل در زمینه ملاقات -نه فقط از طریق بیانیه- به مردم و خانواده آنها اطمینان خاطر دهند.

وی گفت: به اطلاع آنها (خانواده زندانیان) رسیده است که تعدادی از زندانیان مورد آزار و خشونت قرار گرفته‌اند و برخی از آنها در سلول انفرادی محبوس شده و از مراقبت های بهداشتی کافی محروم شده اند.

شیخ صنقور در حالی که برخی اظهارات (رسمی) را مختصر و موجب نگرانی دانست، خواستار بستن این پرونده بشر دوستانه با آزادی همه زندانیان شد و تأکید کرد که بستن این پرونده تأثیر بسزایی در گسترش فضای خوش‌بینی داشته و تنش را از بین می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل تغییر برنامه های درسی بحرین طبق خواسته یهودیان که به سرانجام نرسید گفت: اگر این برنامه به وقوع پیوسته بود یهودیان به همین مقدار از حذف برنامه های درسی و تغییر آن اکتفا نکرده و راضی نمی‌شدند، بلکه آنها چیزی کمتر از این را نخواهند پذیرفت که این گام به دنبال گام‌هایی در جهت اصلاح کلیت برنامه‌های درسی و برنامه‌های آموزشی ما مطابق با دستور کار تعیین‌شده توسط آنها در محافل تصمیم‌گیریشان باشد و در آن زمان هیچ چیز آنها را قانع نخواهد کرد، جز اینکه مطمئن شوند که به طور کامل از دین و هویتمان جدا شده باشیم.

او گفت: در این صورت نیز آنها ما را با خود برابر نمی‌دانستند، بلکه ما را پیروان و اعضایی می‌دانستند که پروژه‌های توسعه طلبانه و نژادپرستانه خود را از مسیر ما عبور می‌دادند. شاهد بر آن، تاریخ طولانی آنهاست که آغشته به خون بی‌گناهان، غصب حقوق، پیمان شکنی و تحقیر ملت هاست.

شیخ صنقور تاکید کرد: آنچه رخ داد (تلاش برای تغییر برنامه های آموزشی) مستلزم این است که افراد ذیربط در معرض پاسخگویی دقیق وزارتخانه و نظارت دقیق نهادهای مربوطه قرار گیرند بلکه باید پاکسازی شده و مسئولیت به کسانی واگذار شود که دغدغه دین و ارزشهای آن را داشته باشند، همچنان که بر همگان لازم است که هوشیار، نگران و محتاط باشند.

وی خاطر نشان کرد: کار اسرائیل مکر و فریب است و با شکست یک بار و دوبار و ده بار در موردی ناامید نشده بلکه سعی می‌کند در راه اهدافش هر مانعی را از بین بردارد و برای هر گزینه ناموفقی گزینه دیگری را آماده می‌کند.

وی افزود: آنچه پیش از این اتفاق افتاد که وزارت آموزش و پرورش هر چیزی را که به یهودیان و رژیم صهیونیستی آسیب می‌رساند -حتی اگر از عقائد راسخ ما یا از حقایق تاریخ باشد و یا از مقتضیات همبستگی اسلامی و عربی باشد مانند مسئله قدس شریف و فلسطین- از برنامه های آموزشی حذف کرد و برای تغییر هر چیزی که خشم این نهاد غاصب را برمی‌انگیخت تلاش کرد، تهدیدی جدی برای هویت این کشور، دین، ارزش‌ها و اصول آن بود. در این صورت هیچ بهانه‌ای وجود نداشت که این اقدام را که در تضاد با موازین متفق القول اسلامی و عربی است، توجیه کند، غیر از اینکه آنها به دنبال جلب رضایت و اقبال اسرائیل و حامی آن ایالات متحده بودند.

شیخ صنقور در ادامه افزود: آنچه به تهدید هویت می‌انجامد، تنها دستکاری در برنامه های آموزشی نیست، بلکه رسانه ها با ابزارها و برنامه های مختلف از جمله آن است و همچنین گردشگری ناپاک که به بازاری محبوب برای هواپرستان تبدیل شده و در آن سرمایه گذاری می‌شود نیز از زمره آن است.

وی افزود: یکی دیگر از تهدیدها خارجی هایی هستند که در محله‌ها، بازارها و اماکن عمومی پخش می‌شوند و در مورد نحوه لباس پوشیدن و رفتار آنها کنترل سختی که هویت، آداب و رسوم و ارزش های کشور را حفظ کند، اعمال نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha