دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سرباز طلبه

حوزه/ مسئول امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه طلاب می‌توانند در سازمان‌ها خلأهای فرهنگی متعددی را جبران کنند، عنوان کرد: در نیروهای مسلح در طول دوران خدمت، جلسات و همایش‌های بصیرتی برای طلاب وظیفه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صفرعلی مرادی امروز در نشست مسئولان نظام وظیفه با مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: با حضور طلاب جوان در سازمان‌ها بهترین فرصت فرهنگی و تبلیغی فراهم شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در گذشته، مطرح کرد: در مواردی کارت‌های پایان خدمت در مدت زمان طولانی آماده می‌شد که موجب می‌شد جذب طلاب در سازمان‌ها با تاخیر انجام شود.

مسئول امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه طلاب می‌توانند در سازمان‌ها خلأهای فرهنگی متعددی را جبران کنند، عنوان کرد: در نیروهای مسلح در طول دوران خدمت جلسات و همایش‌های بصیرتی برای طلاب وظیفه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول زمان خدمت، نباید فرد رها شود، خاطرنشان کرد: باید دوران وظیفه به گونه‌ای باشد که فرد از نظر دانشی و مهارتی تقویت شود.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه در این راستا مشکلی در تامین اساتید نداریم، تصریح کرد: باید عدالت خدمتی را در میان تمام افراد به صورت یکسان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که تنها رغبت افراد به برخی از مناطق باشد، یادآور شد: پیشنهاد شده است برای برخی از مناطق سخت، مشوق‌ها و امتیازات ویژه‌ای درنظر گرفته شود.

مسئول امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: اگرچه یکی از شرط‌های طلبه امریه ملبس بودن فرد است، ولی اگر سازمانی بنا به شرایط خود نیازمند طلبه ملبس نشده باشد، با این درخواست موافقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید بیمه طلاب در زمان امریه قطع شود، ابراز کرد: پیشنهاد داریم سازمان مربوطه حق بیمه را به سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت کند تا بیمه طلبه قطع نشود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه در گذشته طلاب ارزان‌ترین سربازان بوده‌اند، بیان کرد: در تغییر و تحولات اخیر شاهد بهبود این وضعیت بودیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد سربازان طلبه باید همواره ادامه داشته باشد، اظهار داشت: باید تصدی و مدیریت امور طلاب با خود روحانیت باشد درنتیجه پیشنهاد داریم در سازمان‌هایی که بیش از ۵۰ نفر نیروی طلبه وجود دارد، مسئولی تحت عنوان امور روحانیت وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha