یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار کاروان زیر سایه خورشید با امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان جان مایه‌ اساسی اسلام و تشیع را معرفت امام عنوان کرد و گفت: باید کاری کنیم تا مشمول رحمت و دعای امام رضا(ع) بشویم و کسی می‌تواند مشمول این دعا شود که امر حضرت را احیا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با خادمان حرم مطهر رضوی که در قالب کاروان زیر سایه خورشید در استان همدان حضور دارند، با تقدیر از مجموعه خادمان رضوی در استان همدان، اظهار داشت: فعالیت این مجموعه در عرصه‌های خدمت‌رسانی و ورود در عرصه‌های خدمات اجتماعی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه استان همدان، دارای مردم متدینی است که توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند و از سابق ارادت به این خاندان داشته و دارند، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم به نحو احسن از ایام استفاده کنیم.

امام جمعه همدان، با تبریک دهه کرامت، یادآور شد: این دهه فرصتی مغتنم است تا خصیصه کرامت که سردمداران آن اهل بیت(ع) هستند را در جامعه توسعه دهیم.

وی افزود: هرچه جامعه اهل کرامت باشد، کمتر با آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شود، بنابراین امیدواریم با استفاده از شرایط موجود به توسعه این خصیصه بزرگ در جامعه کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه هیچ ظرفیتی برای احیای کرامت در جامعه به اندازه اهل بیت(ع) وجود ندارد، یادآور شد: حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت هستند و امام رضا(ع) نیز معدن کرامت می‌باشند و لذا ارتباط با این ظواهر می‌تواند در توسعه‌ روحیه‌ کرامت در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین محورهای وحدت که امروز در جامعه‌ بسیار به آن نیازداریم، اهل بیت(ع) می‌باشند، گفت: فکر نمی‌کنم در جامعه‌ و در کشور هیچ چیزی اساسی‌تر از محبت اهل بیت(ع) بتواند محور وحدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف اجتماعی، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است تا در عرصه‌هایی که اختلاف سلیقه‌ وجود دارد، آن را برجسته کند و لذا با مهندسی معکوس این رفتار، می‌توانیم این نقشه دشمن را بر ملا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آنچه اهل بیت(ع) امروز از من و شما غیر از توجه به شعائر و ظواهر می‌خواهند، توجه و معرفت به امام است، اظهار کرد: در این مسیر پر پیچ و خطرناکی که قرار داریم، امثال کاروان‌های زیر سایه خورشید می‌توانند معرفت امام شناسی در جامعه را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه باید یادبگیریم تا در عملکردهای خود، رضایت ولی خدا و رضایت حضرت حجت(عج) مدنظرمان باشد، خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلاتی که با آن روبرو می‌شویم به این موضوع بر می‌گردد که شناخت درستی نسبت به امام خود نداریم.

وی، جان مایه‌ اساسی اسلام و تشیع را معرفت امام عنوان کرد و گفت: باید کاری کنیم تا مشمول رحمت و دعای امام رضا(ع) بشویم و کسی می‌تواند مشمول این دعا شود که امر حضرت را احیا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه مراد از امر اهل بیت(ع)، مسئله ولایت و امامت است، یادآور شد: امیدواریم وجود خادمان حرم رضوی در استان به احیا امر اهل بیت(ع) و تقویت معرفت امام شناسی در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه‌ با گرفتاری‌ها و تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، اظهار کرد: می‌توان گفت هیچ چیز بهتر از محبت و ولایت اهل بیت(ع) و مراسمات، چه در ولادت و چه در ایام شهادت نمی‌تواند به ارتقای فرهنگی جامعه و توان مقابله با هجوم فرهنگی دشمن کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha