سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ عبدلی با بیان این که در تاریخ چند صد ساله تمدن غربی حتی یک زن هم ندارند که اسوه و الگوی جامعه بشری باشد، گفت: در تمام تاریخ غرب و شرق هیچ شخصیتی همچون حضرت معصومه(س)، زینب کبری(س)، حضرت خدیجه(س) و فاطمةالزهرا (س) ندارد.

رقیه عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی با تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: تمام اهل بیت(ع) دارای خصوصیات بازر و صفات پسندیده هستند و این صفات در برهه هایی از تاریخ به فراخور زمان بروز و ظهور داشته است؛ در عصری که خفگان جدی وجود داشت و خیلی ها از ترس حکام جور نمی توانستند شیعه بودن خود را اظهار علنی کنند، حضرت معصومه (س) به عنوان یک زن ولایتمدار، امامت و ولایت امام رضا علیه السلام را با سفر به شهرهای متعدد ایران و عراق اعلان عمومی کرد.

وی در ادامه به دلایل عدم ازدواج حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: دلایل متعددی برای عدم ازدواج حضرت معصومه (س) وجود دارد که یکی از آن ها نبود هم کفو دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای حضرت در آن عصر بود، اما مهم ترین دلیل این بود که حکومت ظلم و جور هر کسی که شیعه بود و محبت اهل بیت در دل او وجود داشت را به شهادت می‌رساند و یا آواره می کرد و خیلی ها از ترس حکومت نمی توانستند به خواستگاری دختران حضرت موسی بن جعفر (ع) بیایند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ در ادامه به جایگاه معنوی حضرت معصومه (س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) دارای جایگاه عظیم معنوی بودند و تمام علما، فیلسوفان، علامه ها و مفسران قرآن که در عصر خود بی بدیل بودند، بزرگترین آرزویشان این بود که در زیر پای حضرت معصومه (س)دفن شوند و حرم حضرت همیشه ملجاء و پناه علما است.

وی ادامه داد: امروز نشر معارف اهل بیت و علوم اسلام به برکت وجود حضرت معصومه (س) از شهر مقدس قم به دنیا مخابره می شود. زیارت نامه حضرت تنها زیارت نامه امامزاده و غیر معصوم است که از زبان امام معصوم وارد شده است و یکی از مهم ترین بخش های آن این فقره است که یَا فاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ و این نشان گر مقام عظیم معنوی ایشان است که یک امام معصوم از حضرت طلب شفاعت می کند.

عبدلی افزود: در روایتی از امام جواد (ع) وارد شده است که مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمّ فَلَهُ الجَنَّه؛ کسی که قبر عمّه ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او واجب می شود. برخی از علما بزرگ ملاک قبولی زیارت امام رضا (ع) را زیارت حضرت معصومه عنوان می کردند.

وی در ادامه با بیان این که در تاریخ چند صد ساله تمدن غربی حتی یک زن هم ندارند که اسوه و الگوی جامعه بشری باشد، گفت: در تمام تاریخ غرب و شرق هیچ شخصیتی همچون حضرت معصومه(س)، زینب کبری(س)، حضرت خدیجه(س) و فاطمةالزهرا (س) ندارد که به عنوان الگوی بی بدیل بشری معرفی شود و ما با داشتن این الگوها و شخصیت ها باید به دنیا با صدای رسا دفاع از مقام زن را اعلام کنیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ عنوان کرد: حیا مهم ترین شاخصه زن است و امروز دشمن برای از بین بردن شخصیت آسمانی زن حیا و عفت او را نشانه رفته است. این که جمهوری اسلامی این اندازه به مسئله حجاب اهمیت داده و از آن دفاع می کند برای حفظ هویت و کرامت زن است که ملعبه مردان هوس باز و شهوت پرست نباشند.

وی حجاب را عامل استحکام خانواده ها عنوان کرد و گفت: حجاب نماد زنده بودن زن و دین است. امروز متأسفانه دشمن تلاش می کند ذائقه و الگوهای زن را به نفع جریان فساد و شهوت پرست تغییر دهد؛ زمانی مهم ترین و بزرگترین آرزوی دختران ازدواج و فرزندآوری و تربیت فرزند بود اما امروز با هجوم رسانه ای غرب آرزوهای برخی دختران زندگی با سگ ها و برهنه شدن برای تأمین خواسته های مردان شهوت پرست و نظام سرمایه داری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha