یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدرضا برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه، گفت: این پیوست نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف مثلا در همین مقوله عفاف و حجاب انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی حوزه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته با اشاره به اهمیت رسانه در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: اساسا طلبگی ریشه در عمل رسانه‌ای به اقتضای زمان و مکانش برای رساندن پیام فریبا و جانفزای مکتب اهل بیت(ع) و اسلام عزیز را دارد.

وی رسانه و تبلیغ و طلبگی را غیر قابل تفکیک دانست و افزود: رسالت طلبگی و رسانه قابل تفکیک و جدایی نبوده و این جنس خدمات دینی، هدایتگری و دستگیری، راهنمایی و راهبری و اقامه دین در جامعه قاعدتا بدون کنشگری رسانه‌ای شدنی نیست و بعید میدانم طلبه‌ای در سپهر عمل و اقدام خودش این را به نحوی ندیده باشد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کنشگری رسانه‌ای گاهی اوقات در سطح فعالیت جامعه آموزشی است، گاهی اوقات سطح فعالیت در خانواده و فامیل است و گاهی اثرگذار ملی و بین المللی می‌شویم، باید بدانیم هر چه دامنه تأثیر گسترده‌تر و لایه‌های وجودی انسان مخاطب درگیرتر شود قطعا بهتر تأثیرگذار است.

وی در ادامه به فعالیت رسانه‌ای حوزه زنان اشاره کرد وگفت: ما در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه زنان به معنای واقعی دچار یک تأخر جدی هستیم؛ ما چندان تشکل‌های فعال کنشگر ملی و بین المللی فعال در حوزه زنان از جنس بانوان نداریم، منظورم این نیست که صفر است ولی قطعا فاصله معناداری با وضعیت مطلوب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین برته تأکید کرد: باید این خلاء رسانه‌ای بانوان پر شود و با توجه به اهمیت فعالیت در فضای مجازی و رسانه در گام نخست باید این باور ایجاد شود که فضای مجازی صرفا آسیب نبوده و ما باید مجهز به زیرساخت‌های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) بشویم.

وی نبود زیرساخت‌های کافی و لازم را مورد توجه دوباره قرار داد و بیان کرد: در حال حاضر ما در یک فرهنگ متخاصم کنشگری می‌کنیم و با آسیب‌های زیادی مواجه هستیم و در تلاشیم با یک جهش ژنتیک فرهنگی بهینه، افق‌های جدیدی را باز کنیم و تا امروز نیز دیر شروع کرده‌ایم.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه به ظرفیت‌های فضای مجازی برای بهره بردن در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله و به فضل خدا برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم چند قدم جلوتر برویم و به این رسالت تقرب پیدا کنیم که یکی از این برنامه‌ها پیوست‌نگاری است.

وی خاطرنشان کرد: این پیوست‌نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف مثلا در همین مقوله عفاف و حجاب انجام شده و محضر مبلغین پیوست کردیم که برشی از اقدام از منظر رسانه برای کاستن آسیب‌های موجود در عرصه حجاب و عفاف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha