سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه حل مشکلات و دغدغه‌های مردم نیاز به تدبیر دارد، گفت: صرف دعا کردن بدون تدبیر، مشکلات را برطرف نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی که با حضور استاندار، ائمه جمعه، مدیران کل استان در نهاوند برگزار شد، با بیان اینکه موفقیت جبهه حق وابسته به تعداد و کثرت نیست، اظهار داشت: باید بدانیم که موفقیت‌ها تنها بر اساس مسایل ظاهری نیست و به امدادهای غیبی و کمک‌های الهی نیز باید باور داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در کنار دغدغه الهی به مدیریت صحیح نیز نیازمندیم، گفت: حل مشکلات و دغدغه‌های مردم نیاز به تدبیر دارد.

امام جمعه همدان، افزود: اگر شب و روز دعا کنیم اما تدبیر لازم نداشته باشیم، مشکلات برطرف نخواهد شد و این دو در کنار هم باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه پس از این جلسات باید مشکلی از مشکلات مردم برطرف شود، یادآور شد: مدیران ارشدی که ساعت‌ها در این جلسه نشستند، این وقت متعلق به مردم است و لذا پس از این جلسه مردم نهاوند باید شاهد حل یک مشکل ولو کوچک باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به برخی ظرفیت‌های موجود در نهاوند اشاره کرد و گفت: گردشگری نهاوند با مشکلاتی در حوزه زیر ساخت‌ها مواجه است که حل آن نیازمند تدبیر و اقدام جدی مسئولان است.

وی خواستار قرار دادن ظرفیت‌های ورزشی و فرهنگی در اختیار جوانان نهاوندی شد و اظهار کرد: مجموعه‌هایی که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده، لازم است که تعیین تکلیف شوند و به نتیجه برسند و در اختیار مردم و جوانان قرار گیرند.

حجت الاسلام شعبانی، با اشاره به پخش گزارشی در رابطه با گشنیز منطقه نهاوند از صدا و سیما که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، مسئله خام فروشی است و لذا صنایع تبدیلی نیاز به توجه دارد.

وی با اشاره به مطالبات برخی از مردم نهاوند که پس از سیل دچار مشکلاتی شده بودند، گفت: تصاویری که از خسارات پس از سیل مشاهده کردم بسیار ناراحت کننده بود و امیدوارم مسئولان و متولیان برای حل آن اقدام جدی انجام دهند و به مشکلات آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

امام جمعه همدان، در ادامه با گلایه از وجود بروکراسی‌های اداری، یادآور شد: قطعا سرعت عمل مناسب مدیران می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی تصریح کرد: در سطح کشور علت موفقیت بسیاری از مدیران، این است که فراتر از بروکراسی عمل کردند و برای حل مشکل مردم به دنبال راهکار بودند و درگیر پروسه‌های پیچیده‌ اداری نشده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: قوانینی که توسط نمایندگان در این دوره مصوب شد قابل دفاع است، البته این موضوع به معنای نفی نقد نیست و لذا امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر نمایندگان در عرصه رفع مشکلات مردم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha