دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دهه کرامت در بوشهر

حوزه/ دیدار خدام حرم رضوی با امام جمعه گناوه، رهایی یک محکوم قصاص با پویش «به احترام امام رضا (ع) می بخشم» در استان بوشهر و استقبالی از جنس اشک و لبخند از خدام حرم رضوی در شهر جم از خبرهای دهه کرامت در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور خادمان امام رضا(ع) در منزل اولیای دم یک مقتول، جان یک محکوم به قصاص نفس در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در استان بوشهر نجات یافت.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر، با اعلام خبر رهایی از قصاص یک زندانی به مناسبت دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم»، اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم»، خادمان حرم امام رضا(ع) همراه با پرچم متبرک آستان قدس رضوی در روستای تل سیاه استان بوشهر حضور یافتند و با جلب رضایت اولیای دم یک محکوم را از قصاص نفس رهایی دادند.

وی اضافه کرد: این زندانی پس از گذشت ۱۰ سال تحمل حبس با وساطت خدام حرم رضوی و با همکاری و کمک مسئولان قضایی، کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان، صلح‌یاران و معتمدان محلی شهرستان دشتستان، از سوی اولیای دم بخشیده شد و با رهایی از قصاص به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تأکیدکرد: نهادینه‌کردن فرهنگ ارزشمند دینی صلح و سازش و بخشش جز اولویت‌های دستگاه قضا به شمار می‌رود، زیرا از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مهرانگیز تأکید کرد: همانگونه که برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش صورت می‌گیرد، برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و حتی جمعیت کیفری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده می‌شود.

دیدار خدام حرم رضوی با امام جمعه گناوه

خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) که به‌مناسبت دهه کرامت به استان بوشهر سفر کرده‌اند، با امام جمعه گناوه دیدار کردند.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح جمعه در دیدار با خدام امام رضا (ع) به همراه جمعی از خادم یاران شهرستان گناوه با خوش آمد گویی به خادمان حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: قدوم با خیر و برکت خادمان حرم رضوی فضای این شهر را معطر به‌بوی امام رضا(ع) و عطر رضوی کرده و شهرستان گناوه به خاطر قدوم مبارک خادمان حضرت امام رضا (ع)، امروز غرق در شور و شعف است.

امام جمعه گناوه گفت: دهه کرامت امسال با ایام سالروز پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس و یادآوری شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان غیور این مرز و بوم همزمان شده است که یاد همه این غیور مردان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امروز امنیت و اقتدار، صلابت و عزت ما مدیون و مرهون این ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم است که در این راه جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: کشور ما، کشور اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) است و محبت اهل بیت(ع) از افتخارات و سرلوحه زندگی مردم این مرز و بوم است.

مدیحه سرایی یکی از خدام رضوی و تجلیل از چهار نفر از پرسنل فراجا از دیگر برنامه‌های حضور خدام در شهر گناوه بود.

استقبالی از جنس اشک و لبخند از خدام حرم رضوی در شهر جم

به مناسبت دهه کرامت و با حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای استان بوشهر، مراسم استقبال از خدام حرم مطهر رضوی در شهر جم با حضور پر شور مردم ولایی و دلدادگان به اهل‌بیت‌(ع) همراه با اشک و لبخند برگزار شد.

پرچم سبز بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در این مراسم به دست خادمان حرم آن امام رئوف برافراشته شد و ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) ضمن زیارت پرچم متبرک با اشک شوق و عشق، حاجات خود را خواسته که نشانگر ارادت ویژه مردم به ائمه اطهار(ع) است.

خدام حرم رضوی بعد از این برنامه با حضور در گلزار شهدای شهر جم، آرامگاه شهیدان را گلباران کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha