دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشستی با حضور آیت اللّه محمدرضا ناصری

حوزه / امام جمعه یزد صیانت از عقاید مردم و تبیین مسائل اعتقادی را از وظایف حوزه‌های علمیه دانست و گفت: طلاب وظیفه دارند حقانیت شیعه را اثبات کرده و با استدلال به بیان حقایق بپردازند، البته به نوعی که اختلاف بین افراد به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، روز گذشته نشستی با حضور آیت اللّه محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت(ع) یزد، خانم رویا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد و جمعی از مدیران و دانش آموختگان مدارس علمیه استان با موضوع اجرای طرح ترنم هدایت برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیت الله ناصری از توجه مسئولان به مسئله امامت تقدیر و تشکر کرد و با تأکید بر اهمیت مستدل و مستند بودن عقاید، اظهار داشت: در مسئله نبوت و امامت بسیار کار شده ولی باید این مباحث مستدل باشد، چرا که دشمن با سوء استفاده از کم اطلاعی برخی از مردم، ایجاد شبهه می‌کند.

وی صیانت از عقاید مردم و تبیین مسائل اعتقادی را از وظایف حوزه‌های علمیه دانست و گفت: طلاب وظیفه دارند حقانیت شیعه را اثبات کرده و با استدلال به بیان حقایق بپردازند، البته به نوعی که اختلاف بین افراد به وجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خطاب به طلاب و مدیران مدارس علمیه تأکید کرد: مدیران نباید ادیبان دفتری باشند بلکه باید تمام دانسته‌ها میدانی شده و برنامه‌ها به صورت عملی در اجتماع انجام شود.

وی با بیان حدیث ثقلین و آیه مباهله به حقانیت تشیع اشاره کرد و یادآور شد: دوران جوانی و نوجوانی، دوران مهم و حساسی است و وظیفه هدایت و تبیین حقایق به منظور عدم تأثیر پذیری این قشر از فرقه‌های ضالّه، از وظایف مهم طلاب است.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت(ع) یزد، گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و همکاری مؤسسه با نهادهای فرهنگی و آموزشی استان از جمله مدارس علمیه خواهران، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه یزد ارائه کرد.

در پایان این نشست نیز به جهت فعالیت و توجه ویژه به آموزش مباحث کلامی و پاسخگویی به شبهات و اجرای طرح ترنم هدایت در مدارس علمیه از مدیر و معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد توسط نماینده ولی فقیه در استان یزد تقدیر شد.

گفتنی است مدارس علمیه خواهران حضرت زینب(س)، ریحانه الرسول(س)، حضرت زینب کبری(س)، معصومیه (س)، سید الشهدا(ع) و موسسه آموزش عالی امام حسین(ع)، در اجرای طرح ترنم هدایت با مؤسسه معارف امامت اهل بیت (ع) همکاری داشته و مجری طرح بودند.

لازم به ذکر است طرح ترنم هدایت در یزد با حضور ۱۰۰ نفر از خواهران طلبه مدارس علمیه استان، با هدف آشنایی مبلغان با مباحث اعتقادی با محوریت پاسخ به شبهات و نقد فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی و در قالب آموزش‌های ساده و کاربردی، عقلانی، متقن و منطقی و متناسب با اکثر اقشار جامعه برگزار شده است.

صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه‌های علمیه است

صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه‌های علمیه است

صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه‌های علمیه است

صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه‌های علمیه است

صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه‌های علمیه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha