دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: سه مرحله نخست مهرورزی به اشیا، گیاهان، حیوانات در واقع تمرین و مقدمه‌ای است تا انسان بتواند به بالاترین مرحله مهرورزی یعنی محبت به هم‌نوع را بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم حکیمه عبایی کارشناس مذهبی، روز گذشته به مناسبت دهه کرامت، در جمع دختران متوسطه دوم و طلاب و مبلغین مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: طبق احادیث، دختران مایه برکت و مهربانی و با محبت هستند.

وی با اشاره به‌ویژگی محبت و مهرورزی در دختران، این خصیصه را موجب رشد و تعالی انسان دانست و گفت: انسان‌ها یا مهرورز هستند یا مهرطلب، ولی آنچه موجب رشد اخلاقی و معنویت در انسان می‌شود، مهرورزی او است.

عبایی ادامه داد: مراحل نخست مهرورزی، در واقع تمرین و مقدمه‌ای است تا انسان بالاترین درجه مهرورزی یعنی محبت به هم‌نوع را بیاموزد، که این امر موجب رشد و تعالی انسان در زندگی می‌شود.

وی همچنین با بیان این نکته که در زندگی معاصر مقدار محبت مردم و نوع آن دستخوش تحولاتی شده است، اظهار کرد: امروزه محبت به اشیا، حیوانات و گیاهان، بیشتر از مهرورزی نسبت به هم‌نوع است و بروز مشکلات و معضلات و آسیب‌های جبران ناپذیری در خانواده و اجتماع، دقیقاً از همین خلأ سرچشمه می‌گیرد و ارتباط موثر و صحیح بین اعضای خانواده به ویژه مادر و دختر شکل نمی‌گیرد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: دختران موفق و رشد یافته، دخترانی هستند که توانایی محبت و مهرورزی بیشتری به خانواده خود دارند، مظهر محبت خدا بر روی زمین هستند که باید به نقش موثر خود در استحکام خانواده و جامعه توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha