یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1089671
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
البرز

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اجتناب از القای امید واهی در بیان رأفت الهی، گفت: امروز باید مردم را با تعقل به امر تعبدی دعوت کرد و نباید در بحث محبت به اهل بیت(ع) آن قدر امید واهی بدهیم که باعث شود مردم به واجبات عمل نکنند و یا کم توجه باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، همزمان با سالروز ولادت علی بن موسی الرضا (ع) جشن ولادت خورشید هشتم در مدرسه علمیه امام صادق (ع) کرج با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، مدیران مدارس علمیه، اساتید و طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در این مراسم با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه السلام) گفت: حضرت می فرماید «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا / خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.»

وی افزود: رحمت خداوند شامل شخصی می شود که امر معصومین علیهم السلام را تبلیغ و زنده کند و بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آن ها به سوی اهل بیت علیهم السلام تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین علیهم السلام است؛ (لو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا)

ماندگاری با بیان اینکه باید زیبایی های دین را به مردم نشان دهیم، تصریح کرد:برای بیان زیبایی های دین باید این سه ویژگی را در نظر داشته باشیم: ۱.مستند بیان کنیم و سعی بر این داشته باشیم که کلام ما همراه با دلایل عقلی و نقلی از جمله قرآن و روایات باشد ۲. بنا بر سفارش قرآن سلیس و قابل فهم بیان کنیم ۳. مطالب را کاربردی بیان کنیم

وی با توصیه بر اجتناب از القای امید واهی در بیان رأفت الهی، گفت: امروز باید مردم را با تعقل به امر تعبدی دعوت کرد و نباید در بحث محبت به اهل بیت(ع) آن قدر امید واهی بدهیم که باعث شود مردم به واجبات عمل نکنند و یا کم توجه باشند.

کارشناس مذهبی افزود: باید زیبایی باطن عبادات را به مردم نشان بدهیم تا به زیبایی بندگی خدا پی ببرند و اگر کسی زیبایی و لذت بندگی خدا را درک کند دیگر بنده شیطان نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha