یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همه باید برای رفع دغدغه‌های جوانان به میدان بیاییم، گفت: جوانی که امروز قصد ازدواج داشته باشد با هزینه‌های بسیاری روبرو است و پس از ازدواج هم باید به فکر پرداخت اقساط خود باشد، بنابراین تلاش ما باید کاهش این دغدغه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع اعضا اندیشه ورز شورای راهبردی جمعیت استان، با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی، اشتغال و مسکن تأثیر مستقیمی در فرزند آوری و مسئله جمعیت دارند، اظهار داشت: تا زمانی که این مشکلات به صورت کامل حل نشود، موفقیت‌ها نیز کم اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی که در قانون جمعیت آمده، بخشی از آن به درستی اجرایی نشده است، گفت: گاهی از اوقات این عدم اجرایی شدن مصوبات و قوانین خود تبدیل به ضد تبلیغ می‌شود که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئله جمعیت، مسئله خود پدران و مادران و فرزندان در آینده است، یادآور شد: گاهی اوقات والدینی که فرزندان کمتری دارند با از دست دادن فرزندان خود و یا جدا شدن فرزندان در سنین بالاتر با مشکلاتی روبرو می‌شوند که این مشکلات در خانواده‌های با تعداد فرزند بیشتر کمتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: خانواده‌هایی که بدون فرزند هستند و یا تک فرزند، با مشکلات و آسیب‌های فراوانی مواجه می‌شوند و لذا ضروری است تا این مسائل در جامعه به درستی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با گلایه از احتکار ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی توسط برخی دستگاه‌ها، گفت: خوب است که این ظرفیت‌ها شناسایی و به نحو احسن از آن استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای رفع دغدغه‌های جوانان به میدان بیاییم، اظهار کرد: جوانی که امروز قصد ازدواج داشته باشد با هزینه‌های بسیاری روبرو است و پس از ازدواج هم باید به فکر پرداخت اقساط خود باشد، بنابراین تلاش ما باید کاهش این دغدغه‌ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در امر ازدواج جوانان از وعده‌ها و دستورات رئیس جمهور بود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این وعده قرار نیست رئیس جمهور خود این کار را انجام دهد و لذا مجموعه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران با تمام توان ظرفیت‌ها را به نفع جوانان فعال کنند، گفت: برخی از مدیران می‌گویند قانون اجازه نمی‌دهد، در حالی که این وظیفه مدیر است، چرا که قانون حکومت نمی‌کند و این مدیر است که باید توان و قاطعیت داشته باشد و ظرفیت‌ها را فعال کند، در غیر اینصورت هر جا ورود کنیم، می‌توانیم بهانه‌ای برای عدم انجام کار پیدا کنیم.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: یکی دیگر از عرصه‌ها در رابطه با افزایش جمعیت، بحث تولید محتوا مناسب است که باید با استفاده از آن بتوانیم آسیب‌های کاهش جمعیت و مشکلاتی که خانواده‌ها و جمعیت با آن روبرو می‌شوند را تبیین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha