یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر جلسه اخلاق آیت الله هاشمی علیا، موسس مدرسه علمیه قائم عج چیذر که هر هفته روزهای های سه شنبه در مدرسه علمیه قائم (عج) بصورت جلسه عمومی برگزار می شود.

حوزه/  تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر تهران با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در موضوع حرص به دنیا گفت: انسان باید از این رذیله اخلاقی که دنیا و آخرت او را تباه می کند انتقام بگیرد و راه انتقام نیز تنها به وسیله قناعت میسر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه حضرت قائم (عج) چیذر در جلسه درس اخلاق عمومی روز سه شنبه و در ادامه شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه با موضوع حرص و قناعت، اظهار داشت: در روایتی گفته شده است شیطان طلا و نقره را نور چشم و ثمره قلب خود خوانده است و اگر بنی آدم درهم و دینار را دوست داشته باشند، دیگر شیطان باکی از گمراهی ایشان نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان آثار سوء حرص دنیوی در روح انسان تأکید داشت: حرص مذموم در روایات، حرص در امر دنیا است و بدترین خطر روحی را برای انسان دارد و از سیر ملکوتی و الی اللهِ انسان ممانعت کرده و او را از توجه به عالم آخرت باز می دارد.

تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در موضوع حرص به دنیا گفت: انسان باید از این رذیله اخلاقی که دنیا و آخرت او را تباه می کند انتقام بگیرد و راه انتقام نیز، تنها به وسیله قناعت میسر است. در واقع اگر یاد معاد همواره در دلها باشد و برای حساب و کتاب عمل کند و به حدی که برای او کافی است از دنیا قناعت کند، این انسان دیگر حریص به دنیا نخواهد بود.

وی افزود: شاکرترین مردم کسانی هستند که قناعت بیشتری دارند؛ همچنان که کافرترین بندگان خدا کسانی هستند که در مقام حرص و طمع هستند، چه آنکه اگر حرص وارد قلب انسان شود همه چیز او را که ایمان است، خواهد گرفت.

تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر تهران در پایان اظهار کرد: قناعت دارای آثار و برکات فراوانی بر روح و جسم انسان دارد. از جمله اینکه خاطر انسان را آرامش می دهد؛ عبادت او نیکو شده و در مقابل بندگان خدا خاضع می شود.

جلسه درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا هر هفته سه شنبه شبها از ساعت ۲۰ در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر واحد برادران برگزار می گردد و شرکت عموم خواهران و برادران در این جلسه آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha