دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت السلام هاشمی راستی  مسئول نمایندگی تبیان مشهد

حوزه / حجت‌الاسلام هاشمی راستی، درباره وحدت مؤثر از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در اندیشه امام(ره) وحدت و انسجامی برای مسلمانان سرنوشت‌ساز است که بر مبنای توحید و یکتاپرستی شکل گیرد و به وجود آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد هاشمی راستی، رئیس نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد مقدس، شامگاه شنبه ۱۳ خردادماه در همایش حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی(ره)، در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مهم‌ترین رخداد و ارزشمندترین تحول در قرن بیستم میلادی است، اظهار کرد: دریک نگاه اجمالی به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد جهان دوقطبی هستیم، به این معنا که بر نیمی از جوامع دنیا کاپیتالیسم و نظام‌های سرمایه‌داری غرب و اروپا حاکم بوده و بر نیم دیگر از ممالک جهان نظام‌های سوسیالیستی و کمونیستی سلطه داشته است.

وی ادامه داد: اگر آن دوران در کشورهای اسلامی نیز انقلابی به وقوع می‌پیوست، گردانندگان امور چاره‌ای نداشتند جز آن‌که بر اساس اصول و مبانی نظام‌های سرمایه‌داری به مدیریت‌های کلان جامعه بپردازند و یا آنکه مبانی و اصول نظام‌های کمونیستی و سوسیالیستی را مبنای عمل قرار دهند، ازاین‌رو همواره یوغ استبداد و استعمار جهان خواران شرق و غرب، بر دوش جوامع اسلامی قرار داشته است.

رئیس نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد با اشاره اینکه پس از سال‌ها تلاش و مبارزات و مجاهدت‌های پیگیر و خستگی‌ناپذیر و حمایت‌های قاطع و همه‌جانبه‌ مردم ایران، انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، افزود: امام امت (ره) به جهانیان ثابت کرده است دین مقدس اسلام دین جامع و کاملی است که برای همه‌ شئون زندگی انسان‌ طرح‌ها و برنامه‌های دقیق علمی دارد و با اراده استوار می‌توان جامعه را بر مبنای آموزه‌ها و معارف الهی مدیریت نمود.

وی یادآور شد: بر اساس تعالیم وحیانی جامعه در مسیر ترقی و تکامل قرار خواهد گرفت و مسلمانان زیر سایه حکومت اسلامی به پیشرفت‌های علمی و صنعتی خواهند رسید و به پیشرفته‌ترین فنّاوری‌های دنیا دست پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی راستی با اشاره به مؤلفه‌های وحدت در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: یک راهبرد اساسی در نهضت امام خمینی (ره)، وحدت، انسجام و همبستگی مسلمانان است.

وی درباره وحدت مؤثر از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد: در اندیشه امام خمینی (ره) وحدت و انسجامی برای مسلمانان سرنوشت‌ساز است که بر مبنای توحید و یکتاپرستی شکل گیرد و به وجود آید.

رئیس نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد در ادامه به مؤلفه‌های وحدت در مکتب و نهضت امام خمینی (ره) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اخوت و برادری، تقریب بین مذاهب اسلامی ازجمله این مؤلفه‌ها است، زیرا بر مبنای اندیشه سیاسی امام (ره) یکی از مهم‌ترین وظایف علما، محققین و اندیشمندان تلاش مستمر و پیگیر در این عرصه است.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره)، توهین به مقدسات فرق و مذاهب اسلامی را جایز ندانسته‌اند، تصریح کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگر نخبگان علمی جامعه اعم از حوزویان و دانشگاهیان موظفند با استفاده از امکانات موجود، افکار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) برای مسلمانان جهان مخصوصاً نسل جدید بازخوانی نمایند تا جوامع اسلامی بتوانند با بهره‌گیری از درس‌ها و آموزه‌های نهضت امام راحل در جهت برون‌رفت از معضلات و مشکلات استفاده نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha