دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / ایتام

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) بر توجه به اقشار آسیب پذیر تأکید داشتند، گفت: امام خمینی(ره) سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در جمع خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره)، با اشاره‌ به اینکه بسیاری‌ از دانشمندان، علمای‌ بزرگ‌ و شخصیت‌های‌ برجسته‌ تاریخ‌ در شرایط محروم‌ بودن‌ از کانون‌ گرم‌ خانواده، رشد کردند، اظهار داشت: این افراد با تلاش، پشتکار، عزم، اراده‌ و غیرت‌ خود به‌ جایگاهی‌ رسیدند که‌ دیگران‌ حسرت‌ آن‌ را می‌خورند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت ایتام توسط مسئولان، یادآور شد: مسئولان‌ باید بدون‌ هیچگونه‌ منتی‌ و با کمال‌ مهربانی‌ و خیرخواهی، به‌ وظیفه‌ خود در قبال‌ ایتام‌ عمل‌ کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با اشاره به سیره حضرت امام(ره) در برخورد با ایتام، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در یکی از دیدارهای خود با ایتام ضمن اظهار تأسف بایت از دست دادن پدران این کودکان، فرمودند: "من پدر شما هستم و من‌ ‌خدمتگزار شما هستم، شما بچه‌های خود من هستید" و این دیدگاه باید در بین مسئولان ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) بر توجه به اقشار آسیب پذیر تأکید داشتند، گفت: امام خمینی(ره) سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند.

وی افزود: شما کودکان و نوجوانان باید با تربیت در عرصه صحیح به یک جوانان برومند برای کشور تبدیل شوید تا کل جامعه اسلامی از برکت وجود شما متأثر شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه وظیفه اصلی شما امروز تحصیل علم و خوب درس خواندن است، اظهار کرد: در تحصیل و در ‌یاد گرفتن معارف الهی جدیت کنید و تلاش کنید تا به قله‌های موفقیت دست پیدا کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha